Petua merawat rambut gugur.

By Cikla Shahril - June 05, 2016

PETUA MERAWAT RAMBUT GUGUR. Orang selalu cakap rambut adalah mahkota setiap wanita kan, tak kira yang free hair atau bertudung. Kadang kadang pening jugakkan kalau setiap kali kita sikat rambut, mesti banyak je rambut tertinggal kat sikat. Wah, kalau lama lama boleh botak dibuatnya. Huhu. Eee... Takut dengar kan. So, macam mana nak merawat rambut gugur ni? 

Petua merawat rambut gugur.

Tapi, takpe jangan risau. Pada yang mengalami masalah macam ni korang boleh cuba petua ni.

Petua merawat rambut gugur.
Petua merawat rambut gugur. Sumber Google.

Ambil daun bunga raya yang berwarna hijau, bersihkan kemudian ramas dalam segayung air. Biar keluar lendir lendir dari daun tu, lepas tu sapukan rambut dengan air tadi rata rata sampai menyerap ke dasar kulit kepala. Biarkan selama 5 minit, kemudian bilas bersih.

Sumber : Ruangan Petua.

  • Share:

You Might Also Like

4 Orang yang komen.

  1. Siqah ada masalah rambut gugur. Tak pakai petua sebab malas. Hihi. Sekarang siqah syampu rambut hari2 dan dah berkurang rambut gugur. Hope berterusan. Dah makin nipis rambut siqah. Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org ckp kalau syampu hari hari pun rambut boleh gugur jugak.. entahlah..huhu

      Delete
  2. susah betul nak cari syampu yang sesuai untuk masalah ni.. nak guna petua ni, tapi tak de pokok bunga raya pulak

    ReplyDelete