Rahsia hati seorang lelaki bernama suami.

By Cikla Shahril - June 15, 2016

Setuju tak cikla kata kalau lelaki ni kadang-kadang susah nak 'jangka' sikapnya. Mereka lebih perahsia dan susah nak agak apa yang tersirat dalam hati mereka. 

Dah menjadi lumrah lelaki suka tengok perempuan yang cantik cantik, tapi untuk memiliki mereka lebih suka memilih perempuan yang lemah lembut dan bersikap keibuan. 

Bagi mereka, yang cantik tu hanya untuk dipandang. Ye ke?

Tapi, kalau mereka memiliki perempuan yang cantik dan lemah lembut, itu satu bonus buat mereka. 

Lelaki biasanya mahukan 'ruang peribadi' sendiri, dan biasanya mereka menganggap waktu kerjalah merupakan waktu peribadinya. Time tulah dia tentang life, kerjaya dan kawan-kawan sebab bagi mereka lepas waktu kerja itu adalah masa untuk keluarga *isteri dan anak anak

Itu sebabnya ada sesetengah lelaki tak suka diganggu masa waktu berkerjanya. Kalau kita wasap dia, dia cuma baca je tapi tak akan balas. Betul tak lelaki-lelaki semua? 

Lelaki juga tak suka kalau kita bertanya soalan yang sama berulang kali. *kalau yang ni betul kot, sebab hubby cikla macam ni. Lepas tu janganlah ko soal dia itu ini. 

Mungkin ada sesetengahnya ok, dan rajin melayan tapi tak dinafikan ada pulak yang memang cukup pantang kalau asyik ditanya je.

"AikTak kan bini sendiri nak tanya pun tak boleh? Payahlah macam ni. Lantaklah lepas ni malas nak tanya tanya dah."

Mungkin ada isteri yang fikir macam kat atas tu kan. Memang tak salah kalau nak tanya, tapi janganlah asyik perkara yang sama je. 

Selagi tak puas hati dengan jawapan yang diberi, selagi tu ko asyik bertanya je. Sapa yang tak 'angin' kan. Kita sendiri pun kalau orang asyik tanya je lama-lama boleh mendatangkan marah. Betul tak? 

Bagi masa pada dia. Dah tanya sekali dah. Lepas tu, barulah tanya lagi secara baik. Mesti dia boleh terima.

Lagi satu, lelaki ni kalau dia tengah keje janganlah nak ganggu-ganggu dia. Memang pantanglah. Walaupun mereka ni fokus dengan kerja mereka, tapi mereka tetap ingat dengan anak dan isteri. 

Orang kata sebagai sumber inspirasi dan pembakar semangat mereka. Mereka juga akan menerima perempuan itu seadanya kalau mereka dah sayang betul-betul. 

Bila dah kawin, mereka akan lebih mengutamakan keluarga lebih dari diri mereka. Memang kadang-kadang mereka nampak macam tak kisah kan, tapi itulah rahsia di sudut hati seorang lelaki. Tak caya? 

Pergi tanya husband memasing. Mengaku ke tidak mereka tu. Hehe. 

Semua orang mesti tak suka kan kalau orang mengungkit pasal kisah silam kita nak-nak pulak kisah yang pahit. 

Begitu jugak lelaki. Cikla percaya semua orang pasti ada 'kisah silam' mereka masing masing. So, orang cakap biarlah ia terkubur begitu aje dan apa yang penting perlu pandang ke depan sebab itulah yang akan kita tempuhi kelak. Betul tak? 

Ada lagi satu hal yang perempuan kena tau, kalau seorang lelaki tu berani bejumpa parents kita tu maknanya dia dah bersedia untuk ke peringkat yang lebih 'serius' dengan kita. 

Kalau ada yang bersikap acuh tak acuh dalam hubungan, kita ajak jumpa parents pun banyak je alasan itu ini, so faham faham ajelah yang mereka tak nak ada 'komitmen' dulu. 

So, tak payahlah kita nak paksa-paksa mereka. Patutnya kita dah faham hint yang mereka beri.

Semoga info ni bagi kita sikit 'ilmu' macam mana nak kenal rahsia seorang lelaki itu. 

Orang cakap adakalanya kita masih tak memahami sikap dan perangai pasangan kita walaupun kita dah kenal mereka bertahun tahun. Betul tak?

Sumber : Ruangan Dunia Lelaki.

  • Share:

You Might Also Like

1 Comments

  1. saya sebagai lelaki x tau nak cakp ape tapi itulah semua lelaki x sama perangainya hu3...

    ReplyDelete