'santai tapi sampai'

Yogurt, si comel dalam peti sejuk yang selalu kita pandang sebelah mata. Tapi, tahukah korang yogurt ni boleh jadi kawan baik korang dalam m...

Kurus dengan yogurt: Rahsia slim tanpa tahan lapar.

Yogurt, si comel dalam peti sejuk yang selalu kita pandang sebelah mata. Tapi, tahukah korang yogurt ni boleh jadi kawan baik korang dalam misi nak kurus? Nak kurus tapi malas nak tahan lapar? Mari kita bongkar rahsia yogurt!

Kurus dengan yogurt: Rahsia slim tanpa tahan lapar.

Sarapan ala-ala model.

Pernah tak terfikir nak mulakan hari dengan sarapan ala model Victoria's Secret? Mudah je, ambillah semangkuk yogurt dan campurkan dengan buah-buahan kegemaran korang. Bukan sahaja sedap, tapi perut pun kenyang lama. Lagi best, yogurt rendah kalori, jadi tak payah risau kalau  termakan banyak. Haha.

Snack 'cun' tengah hari.

Daripada asyik kunyah kerepek atau coklat, cuba tukar kepada yogurt. Serius, bila kawan korang nampak, mesti dorang akan tertanya-tanya apa rahsia kulit glowing korang! Nak lebih 'fefeling' sihat? Tambah sedikit granola atau kacang badam. Konon-konon makan tengah hari, padahal tengah diet. Hihi.

Senjata rahsia waktu malam.

Yogurt juga bagus untuk dijadikan supper! Kalau perut dah mula berbunyi sebelum tidur, ambil sedikit yogurt sebagai kudapan. Kurang kalori, tapi tetap kenyang. Dah tak ada alasan nak melantak mi segera lagi!

Probiotik, penghadam setia.

Yogurt kaya dengan probiotik yang membantu penghadaman. Kalau nak kurus, sistem penghadaman kena tip top! Lagipun, bila perut tak 'bergas', badan rasa lebih ringan dan selesa. Ini memang pakej kombo yang kita semua mahukan. Yes!

Mitos vs realiti.

Ramai orang fikir yogurt ni untuk orang yang ‘jaga badan’ je, tapi sebenarnya yogurt sesuai untuk semua. Nak kulit cantik? Nak perut tak buncit? Nak badan kurus? Semua ada dalam satu bekas yogurt je!

So, nak kurus dengan yogurt? Mudah je! Jadikan yogurt kawan baik anda dalam setiap hidangan. Bukan saja badan boleh slim, tapi kulit pun makin glowing. Lagipun, bila orang tanya rahsia kurus, boleh la jawab dengan penuh gaya: "Oh, I just live on yogurt, darling!"  Hihi.

0 comments: