'santai tapi sampai'

Lelaki buat kerja rumah hilang macho ? Fuh, topik ni memang boleh buat ramai lelaki rasa tergugat. Takkanlah mop lantai boleh buat hilang au...

Betul ke kalau lelaki buat kerja rumah hilang macho?

Lelaki buat kerja rumah hilang macho? Fuh, topik ni memang boleh buat ramai lelaki rasa tergugat. Takkanlah mop lantai boleh buat hilang aura kejantanan, kan? Tapi mari kita bongkar sedikit mitos ini.

Bila sebut pasal kerja rumah, ramai yang bayangkan perempuan je yang patut buat. Padahal, realitinya, kalau lelaki tolong buat kerja rumah, itu lebih menunjukkan sifat tanggungjawab. Bukankah tanggungjawab tu salah satu ciri macho sebenar? Memang macho kalau boleh urus dapur macam Chef Wan, kan?

Betul ke kalau lelaki buat kerja rumah hilang macho?

Bayangkan kalau seorang lelaki pegang penyapu dengan penuh bergaya, sambil dengar lagu rock kegemaran. Tak macho ke? Confirm pasangan akan kagum, lebih-lebih lagi kalau sambil menyapu, sempat lagi balas mesej romantis. Ala-ala multitasking gitu!

Kerja rumah sebenarnya ada pelbagai level macho. Level satu, mungkin vacuum rumah. Tapi bila dah sampai tahap lipat baju sambil tengok bola, itu dah level tinggi. Kalau sampai jahit baju koyak sendiri? Aduh, itu dah level 'macho ninja'! Siapa kata tukang jahit tak macho? Lagipun, tak perlu tunggu mak mertua perasan baju kita koyak, kan?

Kenapa kerja rumah boleh tingkatkan aura macho?

1. Bina otot: Mengangkat bakul baju yang penuh tu sebenarnya senaman beban juga. Tak payah pergi gym dah!

2. Pikat hati pasangan: Bila pasangan nampak korang basuh pinggan tanpa disuruh, hati mereka cair. Hilang macho? Tak, yang hilang cuma masalah rumah tangga!

3. Time management king: Lelaki yang mampu urus kerja rumah dengan baik, pasti pandai urus masa. Itu kelebihan yang sangat macho dalam dunia moden ni.

Macho bukan sekadar penampilan, gitu! Hahaha. Jadi, adakah lelaki buat kerja rumah hilang macho? Sebenarnya, tak ada kena mengena dengan hilang macho. Malah, lelaki yang buat kerja rumah dengan ikhlas dan penuh gaya adalah lambang kejantanan moden. Lagipun, tak ada salahnya jadi macho dengan mop di tangan, kan?

Ingat, macho bukan sekadar di gym. Kadang-kadang, macho tu ada di dapur, di bilik mandi dan di ruang tamu. Tempat di mana lelaki sebenar menunjukkan kemampuan mereka untuk mengendalikan segala-galanya!

0 comments: