10 fakta mengenai Lee Min Ho yang korang tak tahu.

By Cikla Shahril - January 16, 2017

Peminat tegar drama Korea mesti kenal dengan jejaka ni kan? Drama popular, 'The Legend of the Blue Sea' adalah drama yang hangat sekarang ni dan dibintangi oleh pelakon popular ni. 

Berbekalkan wajah yang tampan dan bakat yang mengkagumkan, tak hairanlah si Lee Min Ho ni mempunyai ramai peminat terutama di Malaysia.

Tapi, ada 10 fakta mengenai Lee Min Ho yang mungkin korang tak tahu. Peminat Lee Min Ho nak tau tak apa dia? Hehe, yok teruskan pembacaan korang tau.

  1. Lee Min Ho tak tahu berenang. Ini diakui sendiri oleh dia, sebab dalam satu interview bersama rakan artis, dia ditanya siapa di antara dua rakannya itu akan diselamatkan dulu. Si Lee Min Ho menjawab yang dia tak tahu berenang. 
  2. Lee Min Ho pernah mengalami kemalangan yang teruk ketika umurnya awal 20-an yang menjadikan dia trauma selepas itu.
  3. Lee Min Ho tak selesa dengan ayat yang romantis nakal. Walaupun hanya di dalam drama, dia tak suka mengucapkan ayat berbaur nakal. Dia lagi suka mengucapkan ayat yang lebih matang dan tegas.
  4. Lee Min Ho sebenarnya seorang yang bertingkah cemerkap. Ini kerana, pernah beberapa kali dia tersadung kaki di karpet merah dan lagilah malu kejadian tu dirakam oleh cameraman yang ramai. Huhu.
  5. Lee Min Ho bersahabat baik dengan Choi Jin Hyuk. Sejak berlakon bersama, mereka selalu dilihat lepak bersama dan ada yang menganggap keduanya mempunyai personaliti yang sama.
  6. Lee Min Ho belajar di sekolah lelaki ketika remaja.
  7. Lee Min Ho pernah beberapa kali mendapat tawaran berlakon di Hollywood tapi dia menolak sebab dia rasa belum bersedia untuk pergi sejauh itu.
  8. Sebelum ni, Lee Min Ho menggunakan nama Lee Min selama 2 tahun sejak dari awal kemunculannya. Disebabkan nama 'Lee Min' bermaksud berhijrah, so dia guna balik nama sebenar dia sampailah sekarang.
  9. Lee Min Ho adalah ex-boyfriend Park Min Young. Diaorang bercinta kejap je sekitar tahun 2011.
  10. Lee Min Ho sangat meminati bola sepak dan dikatakan sangat pandai bermain sukan itu sejak kecil lagi.

Oklah, itu je nak cerita.

Sumber Ruangan Selebriti, Harian Metro.

  • Share:

You Might Also Like

5 Comments

  1. Ooo...ada juga cerita lakonan LMH yang PC tengok...

    ReplyDelete
  2. Pakwe dulu ni..skrg dah putus..hahahaha..perasaan lebih..aummmm

    ReplyDelete
  3. Last sekali saya tengok drama lakonannya adalah Boys Over Flower tapi tak suka sangat pada Lee Min Hoo, sebaliknya Kim Hyun Joong, hihi..

    ReplyDelete