Nak vitamin D percuma ? Senang je.

By Cikla Shahril - June 23, 2020

NAK VITAMIN D PERCUMA? SENANG JE. Hai semua, selamat pagi. Dah sarapan ke tu? Hurmm, korang tau tak mengenai kepentingan vitamin yang satu ini? Vitamin apa tu? Tak lain tak bukan adalah vitamin D. Sumber vitamin D memang banyak. tapi, sumber yang paling mudah kita dapat adalah dari cahaya matahari. Kalau korang nak tau, waktu yang paling optimum adalah pada pukul 9 pagi sehingga 2 petang. Korang hanya perlu terdedah kepada cahaya matahari selama 6-8 minit. 

Nak vitamin D percuma? Senang je.
Nak vitamin D percuma? Senang je. Gambar kredit Google.

Haaa, tahukah korang, 8-10 remaja Malaysia mengalami kekurangan vitamin D. Kekurangan vitamin D ni pulak akan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan seperti masalah tulang, penyakit jantung, kencing manis dan sebagainya. Nampak macam tak penting je kan, tapi sebenarnya penting sangat. Oklah, semoga dipermudahkan urusan kita semua hari ini. Aamin. 

  • Share:

You Might Also Like

1 Orang yang komen.