'santai tapi sampai'

Ais memang selalu jadi bualan dalam kalangan wanita yang impikan kulit cantik dan sihat. Kononnya, ais ni ada kuasa ajaib untuk mengecilkan ...

Ais sihatkan wajah? Ini dia rahsianya!

Ais memang selalu jadi bualan dalam kalangan wanita yang impikan kulit cantik dan sihat. Kononnya, ais ni ada kuasa ajaib untuk mengecilkan pori-pori bila diusap pada wajah. Eh, betul ke? Jom kita kupas satu-persatu rahsia ais ni!

Pertama sekali, kena ingat, pori-pori kulit kita sebenarnya tak boleh dikecilkan secara kekal. Bayangkan ia macam kisah cinta tak kesampaian. Ada masanya nampak macam kecil, tapi realitinya tetap sama. Bila kulit terkena ais, suhu sejuk tu buatkan kulit mengecut, jadikan pori-pori nampak lebih kecil. Jadi, ya, ais ni cuma bagi "kesan optik" je, tapi hey, sekurang-kurangnya visualnya nampak best, kan?

Lagi satu, ais ni power juga untuk kurangkan bengkak dan kemerahan pada muka. Cuba bayangkan lepas seharian penat kerja, balik rumah muka rasa bengkak dan lelah. Sapukan ais, rasa macam terus segar, macam minum teh ais di tengah panas terik. Tapi ingat, jangan over! Terlalu lama guna ais boleh buat kulit kering macam padang pasir.

Ais sihatkan wajah? Ini dia rahsianya!

Ais juga boleh bantu lancarkan peredaran darah. Bila kita sapu ais, darah kat muka akan mengalir lebih lancar, buat kulit kita nampak lebih berseri dan fresh. Kesan ni, ditambah pula dengan pengurangan bengkak tadi, boleh bagi wajah nampak lebih muda dan sihat. Syok kan?

So, boleh ke ais buat pori-pori kecil? Jawapannya, untuk seketika, boleh lah! Memang tak kekal, tapi kesegaran yang ais beri tu tak ternilai. Jadikan ia rutin, ala-ala ritual manjakan diri. Lepas sapu ais, jangan lupa pakai pelembap ya, sebab ais ni boleh buat kulit jadi kering kalau terlalu kerap.

Kesimpulannya, ais bukanlah magic untuk pori-pori, tapi ia cara yang fun untuk refresh kulit kita. So, apa lagi, ambil ais, tenang-tenangkan diri dan nikmati momen sejuk tu!

0 comments: