8 perkara lelaki cukup pantang...

By Cikla Shahril - May 07, 2016

Amboi tajuk. Agak-agak hot tak tajuk tu? Apa agaknya perkara yang lelaki lelaki ni cukup pantang, dan cikla rasa kaum perempuan kena tahu jugak pasal ni. Jom kita baca seterusnya.

Elakkan 'cerita panas'; maksud cerita panas ni adalah cerita adanya lelaki lain meminati kita dalam diam. Memang pantang bagi mereka. Rasa tercabar agaknya. 

Tapi, kalau ada pun demi menjaga hubungan antara pasangan, seeloknya dirahsiakanlah hal ni. Apa yang penting perasaan cinta dan kasih kita pada dia tak berbelah bagi. Orang lain biaq pi lah. 

Lelaki memang pantang kalau pasangannya tak menyukai ibunya. Macam tu jugak dengan perempuan. Betul tak?

Manalah ada orang yang suka pada orang yang tak suka pada ibunya. So, pandai-pandailah amik hati ibunya ya kalau nak memenangi hati si dia. Hehe. Jangan kritik kawan baik dia. Ye ke? 

Rasanya betul kot, sebab lelaki ni kalau bercakap pasal semangat setiakawan memang tinggi dan kuatlah. Nak-nak pulak kawan baik sejak dia kecik lagi, dah macam adik-beradik orang cakap, janganlah cuba-cuba nak komen komplen kritik semua. 

Memang mendapatlah. Huhu. Memang mereka tak suka. Sekat kesukaan atau hobi dia.

Tapi, bagi cikla, selagi hobi dia tak mengganggu 'keharmonian' rumah tangga kita dan dia pandai membahagikan masanya antara keluarga dan hobinya, biarkanlah dia dengan hobinya itu. 

Jangan tak tau, emosi dia boleh berubah kalau kita halang dia melakukan apa yang disukainya. Huhu.

Jangan sesekali membandingkan dia dengan lelaki lain, memang nak kenalah. Kita pun orang perempuan, mesti tak suka kita dibandingkan dengan perempuan lain kan. Macam tu jugak mereka. 

So, kalau marah atau bergaduh macam mana sekalipun, jangan sesekali membandingkan mereka dengan sesiapa pun, lebih-lebih lagi lelaki lain. Awas ye!

Walaupun mereka ni nampak 'keras' luarannya, tap jauh di sudut hati mereka yang mereka memang memerlukan sokongan dari pasangan mereka untuk mencapai apa yang mereka inginkan, sebagai penguat semangat mereka. 

Teruslah menjadi penyokong mereka, dan jangan merendahkan-rendahkan apa yang mereka lakukan. 

Memang kepantangan mereka kalau isteri mendapat gaji yang lebih tinggi dari dia, lepas tu isteri pulak selalu ungkit-ungkit pasal hal ni. 

Semuanya sebab ego, dan ini kalau berlarutan boleh mengeruhkan hubungan dengan pasangan. Jangan ungkit kisah lama mereka. Semua orang mesti ada kisah silam kan. Nak-nak pulak soal kekasih lama atau kesalahan lampau mereka. 

So, orang cakap yang berlaku biarlah berlalu, jangan di sebut-sebut lagi. Apa yang penting, pandanglah ke depan kebaikan kita bersama.

8 perkara lelaki cukup pantang...

Bagi cikla, baik lelaki atau perempuan mesti ada hal-hal yang menjadi 'kepantangan' mereka kan. 

So, janganlah sesekali melakukan apa yang mereka tak suka kalau kita sayangkan hubungan dengan pasangan. 

Sumber : Ruangan Dunia Lelaki.

  • Share:

You Might Also Like

3 Comments

  1. Haiii... salam perkenalan.. blogwalking here... jom sama2x follow. Tq so much. :D
    http://blogleopluto.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Betul tu cikla. Nampak simple tapi benda macam ni lah kena diambil kira..

    ReplyDelete
  3. perkongsian yang baik cikla

    ReplyDelete