28 October 2015

Kenapa baby tidur siang tapi berjaga malam?

Kenapa baby tidur siang tapi berjaga malam? | Assalamualaikum wbt. Cuba korang baca statement dalam gambar kat bawah tu.

Kenapa baby tidur siang tapi berjaga malam?
Kenapa baby tidur siang tapi berjaga malam? Kredit gambar : Facebook.com.

Ermmm, memang ada betulnya kan? Selama 9 bulan baby dalam kandungan, mesti dia dah terbiasa dengan apa yang dia alami selama itu. Tu sebab ada sesetengah baby, walaupun suasana gamat bising yang amat, lena je tidurnya. Rupanya dia dah biasa masa dalam kandungan. Dengar bunyi perut ibunya lapar, kroooppp kraaappp haha....

Lagi satu, memang cikla perasan anak-anak cikla masa diaorang baby dulu, kalau tidur meniarap memang lena je. Pastu, kalau tidur terlentang dan dibedung pun sama. Nyenyak dan memang lama tidurnya. Rupanya semua perkara yang berlaku mesti ada sebab disebaliknya. Indahnya peraturan yang Allah tetapkan... Subahanallah....

2 comments:

  1. saperlar tak sayang baby ,tp ada mak kann., kannns ;p

    ReplyDelete
  2. Anak sha nak tido kena on tv.. memang lena betol.. Pastu bila letak dalam buai ngn biar dia menerap.. Rupanya semua tu ada sebabnya..

    ReplyDelete






[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di arinillalove82@gmail.com.

[PENAFIAN] ciklapunyabelog.blogspot.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.