Apa ada dengan suami? Ada rahsia ke?

By Cikla Shahril - October 07, 2015

Memang betul kebanyakan suami tak bersikap terlalu terbuka terhadap isterinya. 

Pendek kata, mereka ni lebih perahsia daripada isteri. Kalau isteri, tiada rahsia antara kita, tapi berbeza pulak dengan suami. 

Mereka lebih selesa 'menyorokkan' hal yang pada mereka isteri tak perlu nak tau. Adakah mereka nak jaga hati dan emosi si isteri barangkali, hanya mereka yang tau.

Nak tau tak apa rahsianya? Ni cikla baca artikel menarik ni pasal ni dalam Majalah Wanita.

Pertama, kalau para isteri nak tau, suami sebenarnya sentiasa mahukan pelukan hangat dari isteri mereka. Tak cukup dengan hanya pegang tangan, tapi suami sebenarnya nak lebih dari tu. Tapi, jangan haraplah mereka nak cakap atau mintak. So, isteri-isteri sekalian. Pepaham je lah.

Lagi satu, suami tak suka isteri bersolek tebal. Cukuplah bersolek nipis atau tak payah bersolek langsung. Mereka lebih sukakan natural beauty isterinya. Tapi, ada pernah suami cakap atau bagitau? Takde kan, tu la pasal. Kalau ada yang berkias-kias pun, mungkin isteri tak kan dapat 'tangkap' pun apa yang suami nak. Huhu.

Tapi, suami lebih suka isterinya bau wangi. Tak kisahlah kalau kat umah pun, semburlah sikit perfume tu. Janji ada wangi sikit, suami pun selesa nak dekat.

Ermm, rahsia ni cikla tak pasti betul ke tidak. Suami sebenarnya menganggap perkahwinan itu beban yang terpaksa digalas olehnya. Betul ke agaknya? Itu kena tanya suami memasing. Tapi agak-agak mereka nak mengaku tak? Tak kot. Hehe.

Sebenarnya, beban itu adalah lebih kepada tanggungjawab yang mereka kena hadapi untuk mengetuai rumahtangga.

Wah, kalau ni lagi best. CemburuSebenarnya, suaminya lebih cemburu dari isteri. Tapi, mereka tak akan mengaku. Nak-nak pulak ada lelaki lain yang rapat dengan isterinya. Wuissshhh, mana ada suami atau isteri yang rela kalau ada orang lain mendekati orang yang disayang, ye tak?

Tak rela!

Tapi, tak dapat nafikan suami memang mata keranjang. Haha. Jangan marah ye cik suami semua. Maksud di sini adalah suami suka pandang perempuan lain yang ada depannya, walaupun isterinya cun-melecun dah kat sebelah dia. Betul tak?

Baik mengaku cepat.

Last sekali, sebenarnya suami sangat bimbang kalau isterinya beralih arah atau terjatuh hati dengan lelaki lain. Aiyak, kalau ni isteri pun sama tak rela. Betul tak? Bukan apa, mereka akan merasa tercabar kalau hal ni berlaku nak-nak pulak dia memang mempunyai kelemahan contohnya dari segi seksual, nafkah atau panas baran.

Bagi cikla, apa yang penting tak kira suami atau isteri haruslah lebih memahami pasangan memasing. Perbaikilah diri supaya menjadi lebih baik dan yang terpaling penting dalam perhubungan adalah saling percaya (trust). 

Jangan sesekali anggap rahsia, tak kiralah suami atau isteri, itu sebagai satu kelemahan tapi sebaliknya jadikan ia pemangkin untuk kita jadi lebih baik untuk hubungan yang lebih diberkati olehNya. Semoga hubungan ini kekal ke jannahMu. Amin...

Semoga ni menjadi peringatan untuk kita semua termasuk cikla jugak. Mana ada manusia yang sempurna kan.... 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments