When mom get ready to go out.

By Cikla Shahril - December 16, 2015

Cikla percaya hampir semua ibu yang akan mengalami keadaan macam ni kan? Sebelum si ibu nak siapkan diri sendiri, dah tentu dia kena siapkan anak-anaknya dulu. 

Lebih-lebih lagi kalau anak yang masih kecil, tak pandai nak bersiap sendiri. Speechless tengok gambar kat bawah ni. Huhu. Tapi macam ada betul je. Adussss.

When mom get ready to go out.
When mom get ready to go out.

Semuanya bermula dari mandikan anak, itu belum lagi adegan 'kejar-mengejar' dengan anak. Lepas tu, bila dah bilik air, dah pulak anak tak nak keluar. Nak main air katanya. Then, sesi pakai baju pulak. Tengah pakaikan yang sorang ni, yang lagi sorang lagi lari pulak. Berbogel pulak tu. 

Ada sesetengah ibu, sebelum keluar dia mesti bagi anak mereka kenyang-kenyang supaya senang masa kat luar nanti. Takdelah baru je naik kereta, ada yang lapar, ada yang haus. Macam-macam. Dah settle semua, barulah ibu dapat bersiap dengan tenang.

Tetiba datang pulak encik suami, "you're not ready yet?" LOL.

  • Share:

You Might Also Like

6 Comments

  1. hahahhha betul sangat tu hahaha

    ReplyDelete
  2. Kalau saya memang betul...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah. Yang tak boleh blahh, boleh pulak cik hubby tanya, aik tak siap lagi? Padahal dia tau kan kita duk tunggang langgang siapkan anak anak dulu.. aduhaii...

      Delete