Advertisement

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

JALAN-JALAN KE RUMAH TERBALIK, PORT DICKSON. Dua minggu lepas, cikla sekeluarga berkesempatan pergi ke Rumah terbalik yang terletak di Port Dickson, Nogori Sembilan. Itu pun akak ipar cikla yang recommend pergi ke rumah tu. Kebetulan kami sekeluarga pergi "bercuti" sehari semalam di situ, so dah alang-alang sampai sana, singgah ajelah kan, betul tak Rumah terbalik ni terletak berhampiran dengan Politeknik Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson. Peta untuk ke Rumah Terbalik, Port Dickson.

Cari punya cari, akhirnya sampai jugak kami. Rupanya rumah terbalik ni adalah dalam kawasan rumah kedai je. Ada dua tingkat. Macam biasa sampai sampai snap gambar depan rumah terbalik dulu. Hehe.... *bukti tuuuuu...

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson..

Nak masuk dalam kenalah beli tiket dulu. Encik hubby, apa nak tunggu lagi beraturlah. Mama tunggu tepi je. Keh keh keh. Tiket masuk untuk dewasa (warganegara) adalah rm20 sekali masuk. Manakala, tiket masuk untuk kanak kanak (bawah 12 tahun dan berketinggian lebih 90 cm) adalah rm15 sekali masuk. Sebelum masuk, kena bukak kasut dulu.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Masuk dalam je, orang ramailah jugak. So kami pun bergilir gilirlah bergambar kat situ. Adik Ammar punyalah excited. Biasalah budak-budak. Bila tengok benda baru, memang happy. Jom kita cuci mata tengok aksi kami sekeluarga. 

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Sebenarnya rumahnya tak terbalik pun. Cuma lepas kita snap gambar tu, kita rotate kan gambar tu sampai gambar kita duk kat atas dan semua barang barang tu duk kat bawah. Tu yang bila kita tengok nampak terbalik. *korang faham tak maksud cikla ni... hehe...

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Selain dari rumah terbalik, ada jugak lukisan 3D. Memang nampak real. Dah puas bergambar, kami pun balik... hehe.... bagi cikla, best jugaklah. Tapi, macam sikit je replika yang ada kat situ. Rasa macam kejap je duk dalam tu...

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.
Jalan-jalan ke rumah terbalik, Port Dickson.

Kalau korang nak merasai sendiri pengalaman yang cikla alami ni, datanglah ke sini. Mungkin lain orang lain keseronokan yang dirasa.

More info klik SINI. Sumber peta : Google Maps.

Post a Comment

2 Comments

  1. bestnya cikLa dah pergi upside down....bilalah giliran saya pulak gi sini? huhuhuhuh
    T^T

    ReplyDelete