Advertisement

Perintah Kawalan Pergerakan mengingatkan cikla pada kuarantin RAI.

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN MENGINGATKAN CIKLA PADA KUARANTIN RAI. Korang, cikla nak tanya. Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilancarkan, ada tak yang memang tak keluar-keluar rumah langsung. Urusan pembelian barang dapur pun semua cik abang yang uruskan. Ada tak? Kalau ada, cikla memang tabik spring dekat korang.  Dalam pada mereka yang begitu gusar duduk di rumah, korang istiqamah melakukan ini. 

PKP ni mengingatkan cikla masa cikla kena kuarantin 8 hari lepas buat rawatan Radioiodine 2 tahun lepas. Kalau yang ni, memang lagi sadis. Kena duduk dalam bilik je. Keluar kejap pun untuk ke bilik air. 

Perintah Kawalan Pergerakan mengingatkan cikla pada kuarantin RAI.
Perintah Kawalan Pergerakan mengingatkan cikla pada kuarantin RAI. Kredit Google. 


Dan masa nak keluar pun kena pastikan takde siapa-siapa duduk dekat laluan nak ke bilik air tu. Dah settle, masuk balik dalam bilik. Makan, minum dan semua aktiviti dilakukan dalam tu. Musing-musing dalam bilik je. Bila dah duduk sorang-sorang mulalah hari rasa hiba, sedih macam-macamlah. Siapa yang pernah lalui taulah macam mana. 

Apa yang penting bersyukurlah, PKP takdelah sedasat kuarantin yang cikla dah lalui tu. Korang masih boleh bergerak bebas walaupun berada di dalam rumah. Dan, masih dibenarka  keluar tapi untuk urusan penting sahaja. Pastikan ketua keluarga je yang keluar tau. PKP ni senang je nak ikut sebenarnya, tapi manusia tu sendiri yang kadang-kadang merumitkan.

#StayAtHome
#mogacovid19berjayadibanteras 

Post a Comment

0 Comments