Cikla mengaku, 3 penyakit ini senang berjangkit lebih-lebih lagi selsema. Kalau sorang dah kena, cepat benar berjangkit pada prang lain. Kalau orang dewasa bolehlah tahan lagi. 

Macam mana kalau kanak-kanak? Atau lebih sadis lagi baby? Memang sangat kesian kan. Dengan hidung tersumbat dan hingus sentiasa mengganggu, confirm rasa tak selesa. Tidur pun tak lena. Kalau batuk pula, kesian asyik bunyi kahak je. 

Sebenarnya, selain dari ubat yang diberikan kepada mereka yang mengalaminya, apa kata korang cuba petua atau tip mudah ini untuk mengelakkan selsema, batuk dan demam dari berjangkit. Rupanya sangat mudah. Nak tau apa tu? Korang percaya tak kalau cikla kata korang guna bawang je. 

Tip elak selsema, batuk dan demam berjangkit satu rumah : MMG Massage Gel vs bawang.
Tip elak selsema, batuk dan demam berjangkit satu rumah : MMG Massage Gel vs bawang. 

Ada apa dengan bawang? Kalau korang nak tahu, di dalam bawang, terkandungnya antioxidant yang tinggi. Apa yang mungkin korang tak percaya, bawang juga mengandungi kimia yang bersifat asidik yang berfungsi sebagai antibacteria.

Kalau korang potong bawang kan, mesti mata pedih rasa nak menangis, itu sebenarnya gas yang bersifat antibakteria yang dibebaskan oleh bawang tersebut. 

Sebab itulah, bila korang letak bawang di tepi katil atau  berhampiran tempat mereka yang demam atau selsema, dia “nampak” membantu (melegakan) sebab bawang tersebut melepaskan gas antibakteria.

Tapi, sambil-sambil guna bawang tu, korang boleh juga oleskan minyak urut moden MMG secara nipis ke hidung, dada dan belakang badan anak. 

Ia ternyata berkesan memberi kelegaan sekaligus mengurangkan rasa tak keselesaan anak. Barulah anak boleh tidur lebih lena tanpa ganggu. Si ibu pun turut tidur lena juga.

Tip elak selsema, batuk dan demam berjangkit satu rumah : MMG Massage Gel vs bawang.
Tip elak selsema, batuk dan demam berjangkit satu rumah : MMG Massage Gel vs bawang.

Kredit tip majalahpama.my

<<Berminat untuk order klik link wasap berikut : www.wasap.my/60173815843/nakMMG>>