Sikap perempuan yang lelaki wajib tahu.

By Cikla Shahril - February 02, 2017

Orang cakap, emosi manusia ni bukannya sentiasa sama je. Kadang ok, kadang tak ok. Kadang ke laut, kadang ke darat. Macam tu jugak dengan perempuan. Lagilah macam-macam perangai. 

Kalau tak sabar memang bergaduh aje hari-hari. Begitu jugak dalam perhubungan. Tak kiralah hubungan suami isteri atau kekeluargaan. So, apa yang cikla nak kongsikan ni adalah sikap perempuan yang lelaki wajib tahu. 

Cikla rasa ini sangat penting untuk 'diambil tahu' oleh jamu lelaki supaya kalau mereka berhadapan dengan perempuan yang 'angin satu badan', tidaklah mereka terus kaget dan menyangka yang bukan-bukan.

Cikla rasa semua perempuan suka pada lelaki yang boleh melindungi dia. Pendek kata, dari semua segi termasuklah fizikal, mental mahupun kewangan. 

So, para suami khususnya jangan nak melenting bila Isteri korang selalu bertanya pasal duit. Mereka cuma mahukan suami yang boleh jaga kebajikan dan makan minum dia serta anak-anak.

Kalau korang nak tau, perempuan ni emosinya boleh berubah tetiba je. Tak bagi warning pun. Tup-tup dah muncung, tarik muka empat belas. Nak-nak pulak time PMS (Pre-Menstrual Syndrome). 

Mood pun tetiba bertukar tanpa sebab. Siapa yang tak suka dipuji kan? Perempuan pun sama, memang sangat suka dipuji lebih-lebih lagi pasangannya sendiri. 

Tak dinafikan perempuan memang 'teror' kalau bab ingat-mengingat ni. Lebih-lebih lagi tarikh-tarikh penting dalam hidup dia. Jangan terkejut kalau kes 'kecurangan' korang pun diaorang boleh ingat tau. Memang takkan dilupanya sampai bila-bila.

Tak dinafikan, perempuan dengan bebelan memang tak boleh dipisahkan. Lebih-lebih lagi kalau mereka tengah marah. Tapi, kadang-kadang perempuan ni, mulut je bising tapi hati tak 'menyampai'. 

Lelaki kalau boleh diam je la kalau isteri anda membebel. Itu adalah salah satu cara isteri anda 'meluahkan' apa yang terbuku dihati mereka. Hihi, bertabahlah ye.

Bagi cikla, tak kiralah lelaki atau perempuan, mestilah saling memahami antara satu sama lain. 

Dan lagi satu, rasa hormat pada pasangan. Bertolak-ansur jugak penting supaya rumahtangga yang dibina, akan berkekalan sampai ke Jannah. InshaAllah.

Sumber Facebook Dr. Taufiq Razif.

  • Share:

You Might Also Like

9 Comments

  1. yang last tu..membebel..hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi lelaki ada jugak yg suka membebel jugak kan? Betul tak?

      Delete
  2. setuju2..haha..lg2 bab mood berubah tu..klo x pndai duga alamat nsib la kena marah

    ReplyDelete
  3. Dalam hubungan suai kenal adalah proses jangka panjang..baik lelaki atau wanita jangan mudah pandang kecil pada perkara yang remeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kdg2 dah kenal lama pun masih tak faham lagi perangai pasangan...

      Delete
  4. Wkmsalam.
    WP setuju semuanya dan boleh menyesuaikan keadaan dengan karenah2nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu WP. Kena ada tolak ansur jugak...

      Delete