Kongsi petua : Adoi, sakitnya gigi ni....

Kongsi petua : Adoi, sakitnya gigi ni... | Rasanya kebanyakan orang mesti mesti pernah alami sakit gigi kan? Uisshhh... Sakit gigi ni kalau yang betul-betul sakit memang tak tahan punya. Mau menangis sepanjang hari. Tidur pun tak lena dibuatnya.

Kongsi petua : Adoi, sakitnya gigi ni....

Apa kata kita cuba petua ni, manalah tau ia serasi dan rasa sakit tu dapat dinyahkan.....
Kongsi petua : Adoi, S akitnya gigi ni....
Kongsi petua : Adoi, sakitnya gigi ni....  

  1. Ambil sedikit kapur sirih dan kunyah pada gigi yang sakit sampai lumat. Lakukan sampai rasa sakit hilang.
  2. Kalau gigi berlubang, letakkan getah pada tampuk buah betik muda pada lubang gigi tu. Guna putik kapas untuk sapu pada lubang.
  3. Kalau gigi geraham yang berlubang, ambil seulas bawang putih dan tumbuk sampai lumat, dan masukkan sedikit cuka. Kemudian, masukkan campuran itu dalam lubang gigi yang sakit.
  4. Rebus segenggam akar temu lawak dan biji sawi dengan air yang secukupnya. Bila dah mendidih, sejukkan air rebusan pada suhu bilik, kemudian tapis dan minum airnya pada setiap pagi dan petang. Amalkan setiap hari sampai sembuh.

Selamat mencuba.... ❤❤

Sumber : Ruangan Aneka Petua.
Share:

4 comments:

  1. Wahh, mudahnya tips. Thanks dear.")

    ReplyDelete
  2. aida pernah kena sakit gigi.
    hingga dpt MC 2 hari, cikla.
    aduhai. sakit gigi buat kita sakit kepala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah... sakit gigi mmg azab rasanya.. mintak dijauhkanlah...

      Delete






[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di arinillalove82@gmail.com.

[PENAFIAN] ciklapunyabelog.blogspot.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Author


I am Cikla Shahril (Shahila Shahril)

Penyebar kasih sayang melalui blog picisannya. Orang kurang hormon tiroid. Positive person. Suri bisnes. Minyak Urut Moden MMG/Pembekal seragam guru open meter dan kain pasang retail.

Any reviews or collaboration, just send email at arinillalove82@gmail.com

I am SuriBisnes

I am SuriBisnes
POS ONLY (Seluruh Malaysia). Trusted Seller. Untuk order dan sebarang pertanyaan stok, sila wasap ke 017-3815843. Terima kasih.

My Blog Page

My Biz Page

Latest Post

Recent Posts Widget

Friend Owsem

Plizz Say Something!