17 September 2017

Tips untuk suami : Macam mana nak jadi suami terbaik?

Tips untuk suami : Macam mana nak jadi suami terbaik? | Assalamualaikum wbt. Cikla rasa semua orang cakap kawin tu best kan? Betul tak? Mana taknya.  Kalau dulu tidur sorang, sekarang tidur berdua. Kalau dulu makan sorang, sekarang makan berdua. Kalau dulu mandi sorang, sekarang mandi berdua...

Oppsss...

Tapi, di satu sudut yang lain ia lebih terarah kepada tanggungjawab tak kiralah si suami atau si isteri. Itulah, bila fikir pasal tanggungjawab ni, memang berat kan. Macam suami, tanggungjawab menjaga, mendidik, dan mengetuai rumahtangga. Isteri pulak, lebih kepada menjaga makan minum dan aib suami, selain dari menjaga dan mendidik anak-anak.

Tanggungjawab yang cikla cakap ni kiranya macam tanggungjawab utamalah. Selain itu, ada jugak tanggungjawab lain yang mesti di ambil kira.

Tips untuk suami : Macam mana nak jadi suami terbaik?
Gambar diubahsuai dari carian Google. 

Cikla percaya semua perempuan kat dunia ni nakkan suami yang baik dan boleh membimbing dia ke jalan yang diredhai kan, betul tak? Selain dari seorang suami yang baik hati, saling bertolak ansur dan jujur. Tapi, bagaimanakah menjadi seorang suami yang terbaik?

Jom baca apa yang cikla nak kongsikan ni...

Tips untuk suami : Macam mana nak jadi suami terbaik?

  1. Sebagai seorang suami yang baik, jadikan kawan dan rakan terbaik pada isteri korang. Tak kiralah dalam senang atau susah, korang mesti sentiasa bersamanya.  Begitu jugak kalau korang mengalami masalah, si dia sentiasa bersama di sisi korang. 
  2. Jadilah pendengar yang baik kepada isteri korang. Maknanya, kalau isteri korang tu bercerita tu korang dengarlah. Tak kiralah dia membebel ke, apa ke dengar ajelah. Mungkin itulah salah satu cara si dia nak melepaskan apa yang terbuku dihatinya. Hehe. 
  3. Jadilah kekasihnya setulus hati. Bak kata orang, zaman bercinta dengan zaman be rumahtangga tu sama je. Rasa cinta tu sentiasa membara. Tunjukkanlah kasih sayang korang tu, kalau boleh buatlah sampai si dia terharu. Tunjukkanlah keikhlasan korang... 
  4. Memberi didikan agama yang cukup kepada isteri dan ahli keluarga. Sebagai ketua keluar, sebaiknya korang sentiasa menunjukkan kelakuan yang baik dan mengajak isteri ke arah kebaikan. Insha Allah, perhubungan korang sentiasa dirahmati olehNya.

Itulah antara tips macam mana nak jadi suami terbaik. 

Sumber SINI.

2 comments:






[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di arinillalove82@gmail.com.

[PENAFIAN] ciklapunyabelog.blogspot.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.