Saat kelahiran Nabi Muhammad SAW diiringi 6 mukjizat.

By Cikla Shahril - March 28, 2016

Baginda Rasullullah SAW diputerakan pada 12 Rabiulawal tahun Gajah. Saat lahirnya baginda ke dunia ini, diiringi dengan keajaiban yang pastinya tak terfikir oleh manusia. 

Saat kelahiran Nabi Muhammad SAW diiringi 6 mukjizat.
Saat kelahiran Nabi Muhammad SAW diiringi 6 mukjizat. Image credited to google.

  1. Bonda Rasullullah tak letih selama mengandungkan baginda. Subahanallah, kita mesti tak kan kalau wanita yang mengandung mesti rasa letih kan. Tapi tidak bagi bonda baginda.
  2. Kita mesti tau kan, kalau kita nak melahirkan mesti rasa sakit kan, tapi bonda Nabi langsung tak merasa sakit macam mana wanita lain melahirkan bayi.
  3. Saat Rasullullah dilahirkan, baginda lahir dalam keadaan yang sudah dikhatankan, yang mana ia menandakan baginda dalam keadaan bersih dan suci.
  4. Semasa baginda lahir, syaitan dan jin tak boleh naik lagi ke langit untuk mendengar percakapan malaikat.
  5. Saat baginda Rasullullah lahir, susu Halimah dah tak keluar lagi. Namun dengan izin Allah, bila mulut baginda mendekat, keluarlah air susunya.
  6. Saat Rasullullah lahir, maka ada suara yang keluar dari Kaabah yang berbunyi; "Katakanlah telah datang kebenaran (Islam) dan tidak akan memulai kebatilanjuga tidak akan mengembalikan kekufuran..."

Sesungguhnya kelahiran Rasullullah SAW membawa rahmat ke seluruh alam. Baginda bukan sahaja dilahirkan untuk menyebabkan agama islam, malah kedatangan baginda telah menyatupadukan seluruh umat manusia.

Sumber : Ruangan kisah teladan Rasullulah, Majalah Wanita. 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments