Dah lama cikla tak share petua kan. So, cikla nak share dua petua macam mana nak hilangkan tumit pecah. Selalunya mak-mak kita yang selalu alami tumit pecah ni. Kalau tumit dah pecah, aiyokk sudah tidak cantik masa. Sedih kan dah tak secantik masa zaman anak dara dulu. Dah dah, jom kita tengok apa petuanya tu.

Alamak tumit pecah!
Alamak tumit pecah! Kredit Google.

Petua pertama untuk merawat tumit kaki pecah.

Potong betik muda di bahagian kepala untuk mendapatkan getahnya. Ambil getah betik tu, kemudian sapukan pada tumit yang pecah tu. Amalkan selalu. InshaAllah, tumit pecah itu akan sembuh.

Petua kedua untuk merawat tumit kaki pecah.

Ambil buah belimbing buluh dan gosok pada tumit yang pecah. Kemudian, bilas sampai bersih. Kalau nak tau, belimbing buluh boleh bertindak sebagai skrub yang berkesan. Cubalah.

Sumber dari ruangan Aneka petua (majalah wanita).