Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.

By Cikla Shahril - November 04, 2016

Tengah syok masak kat dapur, tetiba tangan terpercik minyak panas. Besar pulak tu. Sakitnya, Allah saja yang tau. Terkena minyak panas tu, pedihhhh oooo. Lepas tu, anak pulak. Biasalah budak-budak kan, kelasakannya lain macam. Main sana main sini, lepas tu jatuh pulak. Ahhh, luka kat lutut. Tapi takpe, lepas ni ibu-ibu semua tak perlu risau. SPRAY8 boleh membantu.

Selain dari luka-luka yang cikla nyatakan kat atas ni, luka-luka lain boleh jugak. Contohnya, luka diabetik (biasanya orang yang ada kencing manis), luka operation, bahkan alergik pun boleh. Tapi, luka di hati tak bolehlah. Tak dapek den nak nolongnya, kehkehkeh. Sebelum tu, jom cikla cerita apa bendanya SPRAY8 ni.

Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.
Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.

SPRAY8 adalah salah satu produk keluaran Furley BIOEXTRACTS yang popular. Ia merupakan produk khas untuk penjagaan luka secara tradisional, yang mana ia mengandung estrak herba yang boleh merawat kesan terbakar, parut lama, luka dan parut operation, kurangkan bengkak dengan cepat dan sekaligus dapat membantu mengalakkan sel-sel baru.

Apa yang ada dalam SPRAY8 ni? Sudah tentu ia mengandungi bahan semulajadi iaitu dari estrak kulit manggis (Gracinia mangostana L.). Sebenarnya estrak kulit manggis ni telah lama digunakan di Asia sebagai rawatan untuk jangkitan kulit dan luka. Selain dari estrak kulit manggis, ia juga mengandungi estrak daun neem (Azadirachta Indica) yang mana ia dipercayai mempunyai khasiat analgesik bagi melegakan kesakitan, anti-histamin, anti alergik, anti-virus, anti bakteria, antifungi dan anti ulser.

Kehadiran nimbin dan nimbidin di dalam estrak manjakani mampu mempercepatkan proses pembaikan luka. Ada kajian mengatakan, kandungan yang ada dalam SPRAY8 ni berkeupayaan merawat pelbagai jenis penyakit kulit, luka septik, termasuklah luka yang telah dijangkiti kuman. Ia mampu memberi kelegaan kepada rasa gatal sekaligus mengeringkan luka.

Untuk pengetahuan korang, SPRAY8 dihasilkan dari empat peringkat proses iaitu BIOAKTIF, PEMPROSESAN, PENGILANGAN dan PRODUK. Jangka hayatnya adalah dia boleh digunakan dalam tempoh 24 bulan dari tarikh penghasilannya dan mengandungi 100mL dalam setiap botol.

Seperti yang cikla nyatakan di atas, SPRAY8 ni boleh digunakan untuk mengubati luka air atau minyak panas, luka diabetik, luka teruk, luka yang disebabkan akibat baring terlalu lama (pressure sore), gatal-gatal, ruam, melecur, sebab dia dapat melegakan rasa sakit dan perit, aduhhh

Sebenarnya, ada 3 fasa penyembuhan luka, iaitu *bahasa saintifik sikit, hihi.

  • FASA 1: BENGKAK, yang mana ia wujud sebaik selepas kecederaan. So, hemostasis akan berlaku iaitu pengumpulan platlet dan salur darah akan mengecut untuk menghentikan darah. Hormon histamin pulak akan dibebaskan untuk meningkatkan kebolehterapan kapilari darah dan salur darah mengembang supaya tekanan darah dapat dikurangkan. Proses phagocytosis terjadi untuk membunuh bakteria dan merembeskan hormon  pertumbuhan sel sel baru.
  • FASA 2: PERTUMBUHAN KULIT, iaitu fibroblast akan menghasilkan kolagen selepas 2-3 hari kecederaan. Lapisan nipis sel epithelial akan terbentuk, dan aliran darah kembali. Disebabkan sel masih baru, kulit akan kelihatan kemerahan, senang berdarah dan mudah pecah.
  • FASA 3: PEMBENTUKAN SEMULA, akan berlaku selepas 3 minggu kecederaan, kerana kolagen akan disusun semula dalam bentuk teratur. Parut akan mula terbentuk iaitu tisu avascular yang mana ia kurang salur darah, tak berpeluh, tiada bulu roma atau berubah warna. Selepas tu, keloid pulak terbentuk iaitu parut hypertrophic yang mana kolagen akan berkumpul dalam jumlah tak normal.

Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.
Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.

Antara kelebihannya adalah;

  • mudah dan sedia digunakan.
  • tiada rasa pedih dan gatal.
  • penyembuhan yang tak menyakitkan.
  • sesuai untuk semua jenis kulit. 
  • tiada sisa tinggal pada kulit.
  • selamat digunakan sebab tidak mengandung bahan kimia atau surfaktan dan tiada alkohol atau steroid.

Senang je nak guna SPRAY8 ni, hanya semburkan pada kawasan luka dalam jarak 15 cm dan biarkan ia diresap oleh kulit. (kurang dari 5 minit). Sebelum nak guna, tak perlu goncang pun. Just bukak tutup dah boleh guna terus.

Banyak testimoni pengguna yang dah menggunakan produk ni. Macam cikla, kebetulan kelmarin Abang Ammar kena cakar kucing. Panjang jugak lukanya. So, cikla pun apply SPRAY8 ni kat luka tu. Alhamdullilah, luka nampak mengering dan elok.

Memang best lah produk ni. Korang kena ada satu tau *at least dalam simpanan. Lagipun, botolnya pun kecik je, boleh letak dalam handbag dan dibawa kemana aje, kot-kot ada emergency kan. Boleh guna on the spot, memang senang.

Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.
Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.

Berikut testimoni yang lain.

Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.
Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.

Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.
Anda luka? SPRAY8 boleh membantu.

Kalau korang nak tau lebih lanjut mengenai SPRAY8 ni dan nak memilikinya, senang je. Korang terjah je link berikut;

Facebook; klik SINI.
Instagram; klik SINI.
Twitter; klik SINI.

atau,

Laman web; www.furleybio.com
Online atau App Store; https://store.furleybio.com/

atau, ia boleh didapati di Farmasi terpilih. 

Kalau korang nak beli, nah cikla belanja kopun RM10 untuk pembelian yang pertama. Just masukkan kod FBIO-DVQ. Klik je kat SINI kalau korang nak beli. Happy shopping. Rugi tau kalau korang tak grab satu, memang berguna sangat produk ni tau. Jangan lupa beli!

  • Share:

You Might Also Like

12 Comments

  1. Singgah petang...:)
    ya...ada terbaca juga psl produk nie..bagus ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mesti dapatkan satu ni... cepat cepat...

      Delete
  2. elok kan, sy pki spray kat lecur ari tu, terus elok..
    biasa letak colgate je

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.... yg ni just spray je. meresap terus... kalau Colgate mesti mcm 'comot2' sikit....

      Delete
  3. Bagus spray ni... kene ada dekat umah ni..

    ReplyDelete
  4. mcm bgu je produk ni... tpi tak pnh dgr lagi

    ReplyDelete
  5. X rugi simpan satu di rumah untuk waktu kecemasan.

    ReplyDelete
  6. Uihh bguih ni. Yela, biasa luka kan letak gamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah... mmg cepat mengeringkan luka. cikla dh apply KT anak.. terbaiklah...

      Delete