Selamat pagi sahabat positif.

By Cikla Shahril - July 21, 2020

Orang positif bukan orang yang tak pernah marah, tak pernah down, tak pernah sedih, tak pernah stress dan tak pernah menangis. Bukan. Orang positif adalah orang yang bila dia marah, dia cepat cool. Orang positif adalah orang yang bila dia down, dia cepat bangkit. Orang positif adalah orang yang bila dia sedih, dia cepat hilangkan kesedihannya dengan cara memberi kegembiraan dan membahagiakan.

Orang positif adalah orang yang bila dia stress, dia alih fokus dia mencari penyelesaian dan perbaiki diri. Bukan fokus kepada masalah, sebab dia tak suka menyalahkan. Orang positif adalah orang yang bila dia menangis, dia menangis bukan untuk menyerah pada kesedihan tapi dia  menangis untuk mengumpulkan kembali kekuatannya supaya dia dapat bangkit jadi orang yang lebih sabar dan lebih kuat. 

Jadi orang positif itu, ironinya memang susah tapi lagi susah kalau jadi orang yang negatif. Positifkanlah diri walaupun susah. Jangan mengalah. Takpe, biar kita penat jadi orang positif  sebab semua usaha dan penat lelah kita jadi manusia positif itu sentiasa ada nilainya di sisi Allah. InshaAllah.

Selamat pagi sahabat positif. 

  • Share:

You Might Also Like

1 Comments

  1. nak kekal positive bukan senang tapi x apalah.. kita kena berusaha pelan2..

    ReplyDelete