Advertisement

Watch...... Became.....

WATCH... BECAME... "Watch your thoughts, they became words. Watch your words, they became actions. Watch your actions, they became habits. Watch your habits, they became characters. Watch your characters, they became your destiny."

Memang betul kan. Apa yang selalu difikir, itulah yang akan terkeluar dari mulut kita menjadi kata-kata. Baik atau buruk semuanya diri kita yang tentukan. Macam ada orang selalu cakap, positif kita fikir, positiflah semua perbuatan kita.

Dan begitulah sebaliknya. Semasa bercakap pulak tak kiralah dengan sesiapa pun, jagalah tutur kata. Bukan apa, kadang-kadang apa yang kita katakan kita rasa macam gurauan tapi mungkin orang lain rasa tak.  Always be careful with your words....

Watch...... Became.....
Watch...... Became..... Image from internet.

Watch...... Became.....

Dah tu pulak, apa yang selalu kita buat (baik atau buruk) kalau dah asyik buat benda yang sama lama-lama jadi kebiasaan. Kalau dah jadi kebiasaan dah susah pulak nak buang. Kalau yang baik tu takpelah, tapi kalau sebaliknya?

Dah orang pandang serong kat kita. Sebab orang ingat dah jadi karektor kita. Kan susah kalau dah jadi macam tu kan? Ermmm, susah kan sebab macam berkait rapat satu perkara dengan satu perkara yang lain. Kalau yang satu kantoi, maka yang lain tu mesti dapat kesannya. Jadi, apa yang terpenting jagalah yang satu supaya yang lain turut terjaga.

Bukan nak tunjuk pandai, just share my opinion. Sharing is caring kan...

Post a Comment

2 Comments

  1. sekarang ni buka sekadar tutu kata Cik La, hati-hati juga dengan apa yang kita sebarkan, takut menjadi satu fitnah kan.. :)

    ReplyDelete