Hari ni cikla punya aktiviti. Hehe. Gotong-royong kat tadika anak cikla iaitu, kakak batrisyia. Memang dah jadi aktiviti tahunan tadika kegiatan seperti ini  dijalankan. 

Biasalah, sejak dah jadi mak-mak ni kenalah join aktiviti macam ni. Barulah boleh cakap mak ayah yang aktif. Betul tak? Cewaah. Hehe.

Gotong-royong.

Gotong-royong bermula seawal 8.30 pagi. So, berpagi-pagilah cikla di sana. Cinonet cikla, cikla tinggal jap dengan anak sedara. 

Biasalah kan, kalau dah namanya gotong-royong mestilah bersih-bersih, sapu-sapu kawasan sekitaran. 

Aktiviti kemuncaknya adalah mengecat arca-arca yang ada dihalaman sekolah. Alhamdullilah dapat cat sponsor. Rezeki budak-budak.

Gotong-royong.

Gotong-royong.

Dah selesai aktiviti di luar, kami masuk ke dalam pulak. Dah penat-penat bercangkul, mengecat kami menjamu selera pulak. 

Lepas tu, kami sambung kerja kat dalam pulak. Aktiviti melukis dan menggunting. Kali ni cikla nak tunjuk bakat sikit, cikla lukis dan mereka-mereka pulak menggunting. Bolehlah kan, dari takde.

Gotong-royong.

Oklah, saja nak share, jangan bosan ye. Ehh, cikla tak interframe dalam ini cerita bergambar sebab malu nak selfie. Hehe.