Kadang-kadang ada orang tak tau pun yang dia sebenarnya mengalami resdung. Antara simptom resdung. 

• Batuk sampai kerongkong dan anak tekak gatal.
• Telinga gatal dan selalu tersumbat.
• Hingus atau lelehan atau mukus keluar melalui hidung.
• Mata gatal, kadang-kadang sampai merah berair.
• Kerap bersin.
• Hidung selalu tersumbat, sampai susah nak hembus keluar lendir dengan kahak tu. Ada sesetengahnya tu suara sampai jadi sengau.

Ekceli, resdung ni boleh je korang rawat dan kawal dia. Apa yang terbaik, korang cuba elakkan triggers yang boleh menyebabkan simptom tu berlaku.

• Kalau boleh elak dari memelihara binatang berbulu.
• Bersihkan karpet guna vakum je.
• Pakai mask masa kemas rumah.
• Minum air putih secukupnya.
• Lap muka dengan menggunakan tuala basah dan air suam.
• Sebaiknya kurangkan atau elak makan seafood.


Selain dari tip di atas, korang boleh juga guna minyak urut moden MMG. Caranya mudah je, just sapu MMG dekat area zon-T muka, leher dan dada untuk membantu melancarkan pernafasan korang.

Adanya menthol crystals dan minyak kayu putih dekat MMG yang bantu korang rasa lega tu. Cikla taulah, sebab dulu cikla pun selalu bersin pagi-pagi, hidung gatal.

Tapi, sejak berMMG ni, alhamdullilah dah jarang sangat bersin selsema. Syukurlah.

Klik SINI untuk dapat MMG anda hari ini.