3 rahsia yang ditutup rapat-rapat.

By Cikla Shahril - July 27, 2023

Ada 3 perkara yang menjadi rahsia Allah dan kita tak kan tau apakah dia. 

1. Jodoh.

Takde siapa yang tau siapa jodoh kita dan takde siapa yang boleh tentukan siapa jodoh kita. Tak guna kita fikir sedalam-dalamnya macam mana nak berjumpa dengan jodoh dan bila berjumpa jodoh. Kenapa ye? Lagi banyak kita fikir lagi pening dan lost lah kita. Kenapa ye? 

Setiap hari sedekahkan Al-Fatihah dan doa yang terbaik buat bakal jodoh. Jadilah yang solehah, inshaAllah dapatlah nanti suami yang soleh. Yang sudah bertemu jodoh pulak, peliharalah ia dengan iman dan ihsan. Hiaskan perkahwinan itu dengan kasih sayang.

2. Rezeki.

Rezeki pun rahsia yang ditutup rapat-rapat oleh Allah. 

Ada orang yang cacat tubuh badan dan derianya tapi mampu membina empayar yang besar. Ada orang usaha satu hari, esok dah berjaya. Ada orang belajar main-main, tapi result gempak. Ada orang baca sekali dah hafal and faham. Ada orang sempurna tubuh badan, satu kerja pun susah nak buat. Ada orang pulak kerja macam takde hari esok, struggle gile, tapi masih sama. Ada orang belajar pagi petang siang malam, result biasa-biasa je. Ada orang baca berpuluh-puluh kali pun susah nak faham. 

Kejayaan, keluarga, harta, ketenangan dan banyak lagi adalah rahsia Allah. Sebab tu bila kita rasa kita boleh menentukan rezeki kita, otak boleh jadi gila dan rasa nak pecah. 

Orang bijaksana belajar daripada kesalahannya. Orang bersyukur tenang hatinya. Rezeki itukan rahsia Allah. Apa yang kita dapat hari ini adalah yang terbaik untuk membersihkan hati dan selalu bersyukur. InshaAllah.

3. Ajal maut.

Sakit bukan punca meninggal dunia. Ada orang sakit kronik, hidup bertahun-tahun. Ada orang yang sihat walafiat, meninggal dalam tidur. Hidup mati itu rahsia Allah yang ditutup rapat-rapat.

Semoga bermanfaat.

Aamiin.

Kredit : telepesanbonda

  • Share:

You Might Also Like

4 Comments