Advertisement

Apa dia simptom biasa resdung dan macam mana nak merawatnya?

APA DIA SIMPTOM BIASA RESDUNG DAN MACAM MANA NAK MERAWATNYA? Kadang-kadang ada orang tak tau pun yang dia sebenarnya mengalami resdung. Kalau korang nak tau, antara simptom resdung adakah seperti berikut:

Apa dia simptom biasa resdung dan macam mana nak merawatnya?
Apa dia simptom biasa resdung dan macam mana nak merawatnya? Gambar diubahsuai dari carian Google. 

• Batuk sampai kerongkong dan anak tekak gatal.
• Telinga gatal dan selalu tersumbat.
• Hingus atau lelehan atau mukus keluar melalui hidung.
• Mata gatal, kadang-kadang sampai merah berair.
• Kerap bersin. 
•Hidung selalu tersumbat, sampai susah nak hembus keluar lendir dengan kahak tu. Ada sesetengahnya tu suara sampai jadi sengau. 

Sebenarnya, resdung ni boleh je korang rawat dan kawal dia. Apa yang terbaik, korang cuba elakkan triggers yang boleh menyebabkan simptom tu berlaku. Sebaiknya lakukakan perkara ini:

• Kalau boleh elak dari memelihara binatang berbulu.
• Bersihkan karpet guna vakum je.
• Pakai mask masa kemas rumah.
• Minum air putih secukupnya. 
• Lap muka dengan menggunakan tuala basah dan air suam.
• Sebaiknya kurangkan atau elak makan seafood pada mereka yang mempunyai resdung kronik. 

Selain dari tip di atas, korang boleh juga guna minyak urut moden MMG. Caranya mudah je, just sapu MMG dekat area zon-T muka, leher dan dada untuk membantu melancarkan pernafasan korang. Adanya menthol crystals dan minyak kayu putih dalam MMG ternyata membantu korang rasa lebih lega. 

Apa dia simptom biasa resdung dan macam mana nak merawatnya? 

Apa dia simptom biasa resdung dan macam mana nak merawatnya?
Apa dia simptom biasa resdung dan macam mana nak merawatnya? 

Cikla taulah, sebab dulu cikla pun selalu bersin pagi-pagi, hidung gatal. Tapi, sejak berMMG ni, alhamdullilah dah jarang sangat bersin selsema. Syukurlah. 

Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian, sila klik link ini www.wasap.my/60173815843/nakMMG 

Post a Comment

0 Comments