Advertisement

Nostalgia : Permainan tutup botol.

NOSTALGIA : PERMAINAN TUTUP BOTOL. Salam Jumaat yang penuh rahmat. Semoga kita semua sentiasa berada dalam lindungan rahmatNya. Amin. Oklah, refer kepada gambar di atas, cewahhh mesti ramai yang tau apa bendanya kan? Yezzaa, tutup botol. Kalau kanak-kanak dulu-dulu memang familiar dengan benda ni. Tak silap cikla permainan popular kanak2 era 90-an. Ye ke? Kalau dulu kalau mak kita beli kicap mesti kita kutip tutupnya kan? La ni pun tutup botol kicap still guna penutup cenggini. Air botol macam air coca-cola dulu-dulu pun tutupnya macam ni gak. Biasa botol kaca guna penutup macam ni.

Nostalgia : Permainan tutup botol.

Sebenarnya tutup botol ni anak cikla yang punya. Dapat present masa beli air solivate. Diaorang bukan tau main pun. Saja simpan buat koleksi peribadi. Lagipun tengok macam cantik je, macam comel je, hehehe.

Post a Comment

2 Comments

  1. kami panggil natang ni ceper.. jom main ceper.. perghh.. memg tak berapa terer sangat pon main ni..tapi best kot!!! Cikla ajar laa anak2 main..mesti diorg enjoy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh nak ajar. Nanti ibunya tak leh nak buat keje. Mana taknya asyik kena layan diaorg main lak... hehe

      Delete