'santai tapi sampai'

Cikla percaya semua orang mesti nak nampak cantik kan lebih-lebih lagi kalau berhadapan dengan orang. Senang cakap, ia akan mempengaruhi pen...

5 info cantik yang korang mesti baca.

Cikla percaya semua orang mesti nak nampak cantik kan lebih-lebih lagi kalau berhadapan dengan orang. Senang cakap, ia akan mempengaruhi penampilan dan keyakinan diri kita, betul tak? So, jom baca apa yang cikla nak kongsikan ni. 

5 info cantik yang korang mesti baca.

1. Bermata kecil. 

Kalau mata korang rasa macam perlukan sedikit "lift," penggaris mata boleh jadi penyelamat. Dia boleh buat mata nampak lebih besar dan tambah drama yang elegan. Pilih warna yang sesuai dan lukis garisan nipis di kelopak mata—ramai yang suka hasil yang natural dan glamor. Jangan lupa, cuba teknik "tightlining" di bahagian dalam garis bulu mata. Teknik ni macam rahsia untuk mata korang rasa lebih "badan" tanpa kena pergi gym mata. Haha.

2. Mata cantik semulajadi. 

Korang merasakan bulu mata korang tak cukup cantik, panjang dan melentik? Senang je nak settle, pakai bulu mata palsu. Bulu mata palsu ni bukan saja buat mata nampak cantik tapi boleh buat mata korang nampak lebih menyerlah. Kalau nakkan penampilan lebih natural, pilih bulu mata yang bersaiz sederhana tebal je. Okay!

3. Sembunyikan lingkaran gelap bawah mata. 

Lingkaran gelap bawah mata ni macam VIP yang tak diundang  sebab dia mengganggu penampilan dan buat mata nampak lesu. Jadi, guna concealer macam superhero yang menyelamatkan hari korang, bagi mata nampak segar dan wajah berseri.

4. Pemerah pipi untuk si hitam manis. 

Pemerah pipi ni memang penting kalau nak nampak lebih berseri dan menawan. Bagi wanita yang berkulit hitam manis, pilihlah pemerah pipi dalam warna pink rose, peach, bronze, atau plum – sebab jika salah pilih, nanti muka kita nampak macam baru lepas main cat berwarna-warni! Hahaha...

5. Mahu kulit sihat sempurna? 

Kalau tak nak muka jadi 'kejutan kulit' lepas berhias, pastikan berus solekan korang bersih. Berus yang kotor penuh dengan sisa solekan, sel kulit mati dan bakteria. Bayangkan je, macam pizza dengan topping yang tak diingini! Huhu.

Olahan info dari Majalah Rapi (susunan Suhana Abdullah)

0 comments: