Advertisement

7 sombong yang dilaknat Allah.

7 SOMBONG YANG DILAKNAT ALLAH. Hari ini hari selasa. InsyaAllah lagi 5 hari kita akan menyambut kedatangan Ramadhan al-Mubarak. Semoga kita diberi kesempatan untuk bersama dengan bulan yang penuh berkat tu.

Sebenarnya cikla nak bercakap pasal sombong. Ada sesetengahnya sombong tak bertempat atau bodoh sombong. Kalau dalam kesusahan, sombong nak minta tolong orang. Bukanlah kita asyik-asyik nak bergantung pada orang, tapi ada sesetengah hal yang kita perlukan bantuan orang lain. Jangan hidup macam kera sumbang sebab kita tak kan boleh hidup bersendirian.

7 sombong yang dilaknat Allah.

7 sombong yang dilaknat Allah.
7 sombong yang dilaknat Allah.

Semoga ia akan memberi sedikit sebanyak ilmu dan manfaat kepada kita semua.

*Sumber: FBimage.

Post a Comment

7 Comments

  1. tp heran kan tetap jugak ade yg sombong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin dah jadi sifat sesetengahnya macam tu....

      Delete
  2. Semoga kita dijauhi dari sifat Sombong tu.. Amin!

    ReplyDelete
  3. Terima kasih untuk perkongsiannya . Harap kita semua tak tergolong dalam golongan orang yang sombong

    ReplyDelete
  4. Nauzubillahi min zalik, semoga dijauhkan dari sifat mazmumah ni :(

    ReplyDelete