10 yang aku takut.

By Cikla Shahril - August 24, 2023

1. Yang aku takut, hatiku semakin mengeras dan susah menerima nasihat, namun sangat pandai menasihati.

2. Yang aku takut, aku selalu merasa paling betul, sampai merendahkan orang lain.

3. Yang aku takut, egoku terlalu tinggi sampai aku merasa akulah yang paling baik di antara yang lain.

4. Yang aku takut, aku lupa bercermin, namun sibuk berprasangka buruk kepada orang lain.

5. Yang aku takut, ilmuku akan membuat aku menjadi sombong memandang yang berbeza denganku.


6. Yang aku takut, lidahku makin lincah membicarakan aib saudaraku, namun lupa dengan aibku yang menggunung.

7. Yang aku takut, aku hanya hebat dalam berkata, namun buruk dalam bertindak. 

8. Yang aku takut, aku hanya pandai dalam berdakwah, namun susah untuk mentaati.

9. Yang aku takut, aku hanya pandai dalam mengkritik, namun lemah dalam memperbetulkan diri sendiri.

10. Yang aku takut, aku membenci dosa orang lain. Namun saat aku sendiri buat dosa, aku tak pun membencinya 

Allahu. 

  • Share:

You Might Also Like

2 Comments