Tips pilih skinny jeans untuk lelaki berbadan gempal.

Betul ke orang cakap, orang yang pakai skinny jeans ni nampak lagi gempal badannya dan rendah? Kalau macam tu, orang yang berbadan gempal pakai skinny jeans lagilah nampak gempal. Kan kan. Tapi takpe. Cikla nak share beberapa tips yang mungkin boleh membantu golongan sebegini semasa mereka menggayakan skinny jeans ni. Nak tau apakah ia? Teruskan pembacaan korang  ye. 

Pertama sekali, semasa korang membeli skinny jeans di butik pastikan jenis  potongan itu sesuai dengan korang.  Jangan beli tergesa-gesa, teliti betul-betul sebab ia memang penting. Masa beli tu, pastikan skinny jeans yang dipilih sesuai dipakai di bawa paras pinggang dan tak ketat sangat bila korang berdiri atau duduk. Kalau korang nak tau, pemilihan warna jugak penting. 

Sebaiknya, pilih skinny jeans berwarna gelap sebab ia ternyata boleh 'menyembunyikan' bahagian tertentu, sebaliknya warna cerah menjadikan kaki korang nampak lebih besar.

Bagi cikla, pilih je warna hitam sebab orang cakap lebih 'selamat' kan. Lagipun, warna hitam memang match dengan apa pun jenis baju T dan apa yang paling penting  warna hitam menjadikan kaki korang nampak lebih slim gitu. Hihi. Tapi apa yang perlu dielakkan adalah memilih skinny jeans berfabrik getah dan ketat sangat. Sebaiknya, pilih skinny jeans yang takde sebarang efek. Selain itu, kalau boleh jangan pakai skinny jeans yang ada banyak poket kat tepi seluar sebab ia akan menjadikan kaki korang nampak besar.

Tips pilih skinny jeans untuk lelaki berbadan gempal.
Tips pilih skinny jeans untuk lelaki berbadan gempal. Kredit Google. 

Jangan pakai skinny jeans dengan jaket tebal sebab ia akan membuatkan nampak tak  balance kat badan korang. Pakai baju T biasa atau kemeja bercorak garis menegak pun dan ok dah.

So, tak kiralah korang berbadan gempal atau sebaliknya bukanlah menjadi satu masalah untuk bergaya dalam apa jugak trend. Apa yang penting, korang kena bijak match dan sesuaikan dengan diri korang. Keluarlah dari zon selesa korang.

Sumber Ruangan Ketrampilan.

4 comments:

  1. echa suka guna skinny jeans tapi yang tak terlampau melekat di kaki laa hahahah

    ReplyDelete
  2. Lelaki gempal pun boleh berskinny. Janji confident =)

    ReplyDelete
  3. Nice tip.. Moga berguna pada yang ingin bergaya tapi rasa terhalang.. Semua org boleh bergaya janji pandai memilih dan menyuaipadankannya..

    ReplyDelete
  4. Selalu cari kat bundle aje

    ReplyDelete

Followers

Top Commentators

Library

Labels

TV show (17) about me (3) agama (304) beauty (143) biar betul (18) bisnes (118) blog story (636) breastfeeding (6) cerpen (1) diy (4) drama/filem (46) event (36) gajet dan IT (20) health (354) idea kreatif (41) ilmu (25) info (369) jalan-jalan (41) kata hikmah (9) kisah artis (35) lirik lagu (11) muhasabah diri (450) my pregnancy (20) parenthood (49) petua (188) poem (12) pregnancy (10) puasa story (30) relationship (62) resepi (247) rumahtangga (63) senyum sikit (4) social awareness (171) tips (41) wordless (31)

Disclamiers

Ini merupakan blog peribadi. Segala perkongsian dalam blog ini adalah pendapat peribadi penulis dan dari info yang telah dinyatakan sumbernya serta untuk rujukan pemilik blog pada masa hadapan. Artikel yang mengandungi fakta/info berkaitan medical adalah dari sumber yang boleh dipercayai dan telah disahkan kesahihannya. Namun, sila dapatkan nasihat pakar untuk lebih detail. Komen yang mempunyai pautan atau laman web yang bersifat keuntungan sebelah pihak (perniagaan) akan dipadamkan serta-merta termasuklah komen yang berbau negatif juga tak akan disiarkan. Terima kasih.

Pageviews