"Luahan Rasa Tanpa Suara"

25 September 2023

Bilis Cukbi, rangup pedas dan sedap. Wajib cuba!

Akhirnya.
Akhirnya.
Akhirnya.

Yang ditunggu mai jugak, yeaayy. 

Cun cun pulak time cikla nak lunch, bak kata pepatah bagai mengantuk disorongkan bantal. Gitu.

Bilis Cukbi, rangup pedas dan sedap. Wajib cuba!
Bilis Cukbi, rangup pedas dan sedap. Wajib cuba!

Masuk je mulut, zasss rasa pedas manis masin lemak semua menjalar. Fuhhh, ngam semua rasa dia bercampur baur. 

Tambah menghangatkan perasaan, krupp krapp kruupp kraapp bunyi bilis dengan cukbi, memang rangup weh. 

Pedas dia masih boleh bincang lagi la. Senang cakap pedas yang senang hilang. Halahhh halahhh, camne nak terangkan ehh. Nak lukis tak reti pulak. Haha. 

Bilis Cukbi, rangup pedas dan sedap. Wajib cuba!
Bilis Cukbi, rangup pedas dan sedap. Wajib cuba! Kredit gambar FB kak Norshahida Lambri.

Kome pergi la terjah FB kak Norshahida Lambri rasa sendiri. Klik link kat bawah tu. Harga takde lah mahey benor tapi berbaloi la. Sepeket RM13 for 130 gm.  Recommended! 

Hurmm, buat stok sahur bulan posa okey gak ni. Stok diet pun boleh. Apa salah. Hihi.

Klik SINI untuk oder.

3 comments:

  1. Kalau sedap bolehlah ciba try cari

    ReplyDelete
  2. singgah sini sat dari ^^ http://www.thefox.my/

    ReplyDelete
  3. Pengen pesan kalo posisi saya di Malaysia. Nasib lah jauh 😂. Kliatan sedaap sangat. Rasanya makan pakai bilis cukbi nih saja pun, dan habis sepiring nasi ya kak 😄

    ReplyDelete