Kebahagiaan jangan ditunjuk-tunjuk.

By Cikla Shahril - May 29, 2023

Setiap orang mesti dambakan kebahagiaan dalam hidupnya. Namun, ada yang kata kebahagiaan tak perlu ditunjuk dan ditayang-tayang. Hakikatnya, di setiap kebahagiaan itu ada ujiannya. Kebahagiaan yang bangga ditunjukkan, jangan di sangka Allah tak akan beri ujian demi ujian. Kita lupa di dunia, Allah tak penat menguji. Ramai yang akan mentertawakan kita bila kita jatuh tersungkur bila diuji. Allahu. 

Di luar sana ada macam-macam jenis manusia. Ada yang tumpang gembira dan pasti ada jugak yang cemburu. Ada yang sakit hati dan tentunya ada yang meluat serta benci. Ingat, ramai yang suka kita dan ramai jugak yang tak suka kita. Yang sedang merancang kebahagiaan itu jangan nak menunjuk di mata orang lain, takut ada yang merancang untuk menjatuhkan kebahagiaan kita pula nanti. 

Kebahagiaan jangan ditunjuk-tunjuk.
Kebahagiaan jangan ditunjuk-tunjuk. Kredit image Google.

Kebahagiaan itu selalunya di rasa tanpa suara. Jika kita terpaksa menjerit untuk memberitahu orang lain yang kita bahagia, sebenarnya kita belum bahagia lagi. Bahagia sebenar benar ialah bahagia di Akhirat sana. Bahagia yang di rasai sekarang fana dan sementara. Hanya orang beriman rasa bahagia bila diuji.

Moga kebahagiaan sentiasa menjadi milik kita dan kita selalu menjadi orang yang bahagia. Aamiin.

Credit: Makanan sedap johor

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments