Cikla agak bukan semua orang berani amik risiko untuk memulakan sesuatu bisnes. Iyelah, bila kita dah decide nak berbisnes, banyak hal yang kita kena pertimbangan. Masa, duit modal dan lain-lain. 

Namun, bagi cikla ada hal yang lebih penting yang kita kena amik perhatian jugak, iaitu 5 sikap ni. 

Ingat big why kita berbisnes.
Ingat big why kita berbisnes. Gambar kredit Google. 

1. Sikap tunggu dan lihat. 
2. Sikap suka beralasan. 
3. Sikap suka membandingkan.
4. Sikap mudah putus asa. 
5. Sikap mudah selasa. 

Tipulah awal awal dulu cikla dan sahabat semua pernah ada 5 sikap ni kan, tapi benda tu semua kita boleh ubah kan. Tak kan kita macam tu sampai bila bila lagi lagi kalau kita join bisnes ni bersebab. 

Ingat balik BIG WHY kita. InshaAllah kita akan sentiasa di landasan yang betul.