Tazkirah hati di pagi hari.

By Cikla Shahril - August 05, 2020

Kalau hati ada berkata "elehh", itu tandanya kita mula beraksi RIAK. Kalau hati ada berkata "biarlah", itu tandanya kita mula beraksi TIDAK MEMPEDULI. Kalau hati ada berkata "menyampah aku", itu tandanya kita mula beraksi CEMBURU. Kalau hati ada berkata "lantaklah", itu tandanya kita mula beraksi SOMBONG. Kalau hati ada berkata "malas campurlah", itu tandanya kita mula beraksi MEMULAU.

Kalau hati ada berkata "aku kaya", itu tandanya kita mula beraksi BONGKAK. Kalau hati ada berkata "aku lebih hebat", itu tandanya kita mula beraksi EGOIS. Kalau hati ada berkata "berbulu mata aku tengok dia", itu tandanya kita mula beraksi DENGKI. Kalau hati ada berkata "aku sayang kepada semuanya", itu tandanya kita mula kembali kepada FITRAH yang mengatasi segala aksi di atas. 

Tazkirah hati di pagi hari.
Tazkirah hati di pagi hari. Kredit image Google.

Tanyalah diri, siapa aku sebenarnya? Selamat pagi kalian. 

#kopiandpasta

  • Share:

You Might Also Like

1 Comments