Kebun bunga mak.

By Cikla Shahril - January 30, 2015

KEBUN BUNGA MAK. Bunga dan wanita memang tak dapat dipisahkan. Kalau kategori mak-mak macam mak cikla ni, nak-nak pulak suka ber'gardening' memanglah siyok katanya. Boleh dikatakan sebagai hobi juga. Tanam pokok bunga keliling rumah. Lagi-lagi kalau pokoknya berbunga colourful, memanglah best je mata memandang. Macam kebun bunga mak cikla ni. Rasanya kalau dibiarkan sekali suntuk kat luar tu memang lekalah dia berkebun. Itulah dia, Mak cikla tersayang.

Sebenarnya cikla saja nak share hasil-hasil perkebunan beliau. Mak cikla memang kreatif orangnya (bukan nak puji mak sendiri tapi memang betul. Hehe). Ada je ideanya nak susun atur pasu-pasu bunga kesayangannya itu. Cuba korang tengok macam kat dalam gambar ni. 

Kebun bunga mak.

Kebun bunga mak.

Kebun bunga mak.

Tengok.... Memang cantik kan? Nampak kemas jugak. Halaman rumah mak cikla ni takdelah besar sangat, tapi dengan ruang yang terhad boleh juga beliau menyusun bunga-bunga dengan cantik sekali....

Kebun bunga mak.

Kebun bunga mak.

Kebun bunga mak.

Tengok pasunya. Memang macam-macam rupa pasunya. Inilah namanya kreatif. Recyle barang terpakai. Hehehe. Walaupun pokok-pokok yang mak cikla tanam ni kebanyakannya daun yang menghijau, tapi ok apa. Bak kata orang, saujana mata memandang. Baik untuk mata jugak. Yelah, pandang yang hijau-hijau good for our eyes. Hehehe.

  • Share:

You Might Also Like

4 Orang yang komen.

  1. rajinnya mak cik La, subur-subur tanamannya..sejuk mata memandang :)

    ReplyDelete
  2. salam cikla, nice entry. hope you can follow me back ok.

    ReplyDelete
  3. cantiknya..rajin betul mak cikla..teringat zaman nenek masih hidup..hantu bunga smpai penuh satu rumah,,tapi tiptop..lawa!

    ReplyDelete