Terjemah kasih sayang buat mak abah dengan cara lain? Macam mana?

By Cikla Shahril - October 30, 2020

TERJEMAH KASIH SAYANG BUAT MAK ABAH DENGAN CARA LAIN? MACAM MANA? Lamanya tak jumpa mak abah. Maklumlah, musim musim covid19, pakej dengan PKPB sekarang ni memang tak dapat nak balik kampung. Bukan apa, risau dengan kesihatan dorang. Warga emas ni berisiko tau. Tapi, zaman dah moden canggih kan. Apa gaduh, telefon memasing boleh buat video kol. Dapat tengok wajah kunci syurga ni pun dah hepi sangat. Jadilah kan, boleh gak bertanya kabar dorang.

Kadang mak pak ni, kalau dorang sakit susah nak mengadu dekat anak-anak. Biasalah bila dah berumur ni, mulalah sakit sana sini. Dorang pun bukan muda lagi boleh ligat buat kerja itu ini macam dulu. Kan? Nanti mula laa, lenguh kaki, sengal leher la, sakit badan. Kadang-kadang tu plak, kerap pening kepala.



Apa kata,  korang hadiahkan dorang minyak urut moden MMG ni haa. Buat suprise gitu. Tengok terharu ke tak terharu dorang. Dorang bukan nak kan sangat duit ringgit korang tu, tapi perhatian dan ingatan korang tu yang dorang selalu dambakan.

Oklah, selamat malam.


#staysafe

  • Share:

You Might Also Like

1 Orang yang komen.