Siapa selalu kena migrain? Cikla bolehlah dikatakan sangat jarang kena. Setakat sakit kepala ringan tu adalah jugak kena. 

Migrain kronik ini maksud dia korang mengalami sakit migrain atau sakit kepala lebih dari 15 hari setiap bulan. 

Ada sesetengahnya pulak, terseksa menderita sakit migrain beterusan sepanjang hari, setiap hari selama sebulan. Fuhhh, memang azab rasa. Rasa macam nak hantuk-hantuk kepala ke dinding je. Huhu.

Kalau korang nak tau, ada yang mengatakan migrain ni merupakan penyakit saraf dan penyakit migrain kronik merupakan sakit fisiologi dan bukan psikologi. 

So, ia saling berkait kepada bagaimana badan korang berfungsi dan bukanlah berpunca daripada masalah ataupun tekanan minda. 

Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.
Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh. Gambar adalah ubahsuai dari carian Google.

Selain itu, ada satu benda penting yang korang kena tau pasal migrain jugak, dia ni bukan sakit kepala yang teruk je, malah dia ni dah macam satu pakej sakit saraf dah ciri dia sebab dia merangkumi sakit kepala, masalah penglihatan yang blur atau kabur, pening, loya dan muntah-muntah. 

Lepas tu, pesakit jugak jadi amat sensitif kepada cahaya, bunyi, sentuhan dan bau jugak. Dashyat jugak kan? Sebelum ni kita ingat migrain sakit biasa-biasa jek. Hurmmm. 

Rasanya banyak je kot petua atau tip nak bagi kurangkan rasa sakit akibat migrain ni kan, antaranya sapu minyak angin, elak mengambil minuman atau makanan berkafein, ambil supplement tambahan seperti magnesium dan petua-petua lain. 

Nasihat cikla, kalau bab supplement ni baik korang mintak nasihat doktor dulu. 

Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.
Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.

Jom guna MINYAK URUT MODEN MMG untuk bantu kurangkan migrain dan sakit kepala seterusnya memberi kelegaan.

Korang boleh je nak try apa-apa petua atau tip nak bagi lega akibat migrain atau sakit kepala, tapi bagi cikla cara yang paling cepat nak bagi lega atau kurangkan rasa tak selesa tu adalah dengan menggunakan minyak panas/angin. Tak kisahlah brand apa-apa pun asalkan korang selesa dengannya.

Tapi cikla lebih suka guna minyak urut moden MMG sebab selain ia mengandungi minyak kayu putih sebagai bahan utama di dalamnya, ia juga mengandungi aloevera, mint dan estrak Lavendar. 

Kalau korang nak tau, minyak kayu putih ni fungsi dia analgesik yang membantu mengurangkan rasa sakit dan antineuralgic yang memberi perlindungan kepada sistem saraf.

Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.
Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.

Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.
Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.

Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.
Korang kerap kena migrain macam kena hantuk kepala ke dinding? Jangan biar wehhh.

Untuk order atau sebarang pertanyaan, klik SINI