Advertisement

Cium-ciumlah isterimu.

CIUM-CIUMLAH ISTERIMU. Hidup berumahtangga ni banyak kebaikannya. Pendek kata, nak buat pahala pun amatlah mudah. Contohnya, macam suami nak dapat pahala, cium je isteri korang tu. Bukannya haram pun, dah isteri sendiri. Bukan isteri orang. Kalau isteri orang, bukan dapat dosa je. Silap-silap haribulan, dapat penumbuk free pulak. Haha...

Cium-ciumlah isterimu.

Cium-ciumlah isterimu.
Cium-ciumlah isterimu. Sumber Facebook.

Kalau korang nak tau, khasnya kamu suami mencium isteri itu juga merupakan satu ibadah. Pendapat ini sesuai dengan sabda baginda Rasullullah SAW, iaitu;

Aisyah R.Ha ada meriwayatkam hadis yang bermaksud; 

"Rasullullah SAW sentiasa mencium aku dalam bulan Ramadhan, ketika itu Baginda SAW sedang berpuasa (1)" (Sahih Muslim : 1860).

So, apa lagi suami-suami mithali sekalian? Cium-ciumlah selalu isteri korang tu tau. Jangankan cium, peluk isteri dapat pahala, tolong isteri dapat pahala, kenyit mata dengan isteri pun dapat pahala. 

Post a Comment

0 Comments