Advertisement

10 sifat sahabat yang harus dihargai.

10 SIFAT SAHABAT YANG HARUS DIHARGAI. Sahabat.... Orang kata susah nak cari sahabat susah senang. Ada sahabat time senang je, mendampingi kita. Bila kita susah, jangankan batang hidung. Bulu hidung pun tak nampak. Huh... Harap kita tak tergolong dari menjadi sahabat yang macam ni dan semoga kita dijauhkan dari sahabat sebegini.

Ada orang, kamcing atau rapat dengan sahabat mengalahkan adik-beradik. Semua benda di" share. Susah, senang, bahkan rahsia pun diberitahu. Kalau sahabatnya betul-betul jujur dan amanah takpelah. Tapi, kalau sebaliknya. Sendiri mau ingatlah kan, hehe.....

10 sifat sahabat yang harus dihargai.

Sifat sahabat yang harus dihargai. - Image credited to Facebook.

Walauapapun, bagi cikla kalau kita nak cari sahabat yang benar-benar sahabat, kita juga perlu jadi macam tu. Maknanya, kita kena jadi sahabat yang baik dulu.

Bak kata orang, "What you give... You get back...." 

Post a Comment

2 Comments

  1. betul2..tpi kekdang wlaupun kita baik stil jugk dpt kwan yg ---..bersabar je lah..huhu..

    ReplyDelete
  2. Sahabat yang mendengar setia masalah kita, sahabat yang sering menguji kesabaran kita, sahabat yang faham keadaan kita, sahabat yang tahu isi hati kita hanya Allah. :) Dia sebaik-baik sahabat. :)

    ReplyDelete