Advertisement

Air di cincang tak akan putus.

AIR DICINCANG TAK AKAN PUTUS. Hubungan adik-beradik memang tak dapat dipisahkan. Bergaduh macam mana pun, berperang macam mana pun, last2 baik gak. Macam anak2 cikla, kalau dah bergaduh, nak2 berebut mainan..... macam nak runtuh rumah dibuatnya. Yang si kakak tarik rambut adik. Yang si adik lak ketuk kakak. Kadang2 cikla nengokkan aje. Tengok sapa menang… Tapi, kalau dah melarat2 sampai menangis2 memasing, barulah cikla masuk campur.... Tak pun jadi tarzanlah kejap ibunya. Hehehe....

Cer tengok gambar kat bawah tu. Sweet kan? Walau macam manapun kita bergaduh dan bermusuhan dengan adik-beradik kita, ia tak akan hubungan darah yang mengalir dalam badan memasing... Hubungan batin yang kuat. Memang tak boleh nak dinafikan...

Air di cincang tak akan putus.
Air di cincang tak akan putus. Sumber asal gambar: Page Biru-biru.


Sayangilah keluarga kita.Jangan bermusuh-musuhan. Setakat gaduh2 manja tu biasalahkan. Tapi, jangan sampai memutuskan hubungan saudara. Allah benci orang yang memutuskan hubungan persaudaraan. Lebih2 lagi hubungan adik-beradik.

Noted to myself too.... 

Post a Comment

5 Comments

  1. Haha..comel2. Betul tu.. Adik beradik tetap takleh bergaduh lama. :)

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Gaduh macam mane pun pasti akan berbaik semula :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala... Gaduh2 sayang bak kata org... Kih3...

      Delete
  3. haah... cute pulak kartun ni..

    ReplyDelete