Siapa yang tak tau dan tak kenal dengan bunga Lavender? Rasanya semua orang tau kot. Lavender ni selalu digunakan dalam aromaterapi sebab keharumannya dipercayai dapat membantu meningkatkan ketenangan dan kesihatan. 

Aroma bunga ini jugak dikatakan dapat membantu mengurangi stres, cemas, dan rasa sakit yang ringan.

Apakah dia Lavender dan manfaatnya.
Apakah dia Lavender dan manfaatnya. Kredit Google. 

Apakah dia Lavender dan manfaatnya.
Apakah dia Lavender dan manfaatnya. 

Aroma bunga lavender bukan hanya harum, tapi juga menenangkan. Aromanya mengandung anti-neurodepresive yang dapat memberikan efek relaksasi. Aroma lavender ni juga bagus untuk mereka yang alami insomia, so ia dapat  bantu tidur lebih nyenyak. 

Korang tau tak, manfaat utama lavender selain menenangkan adalah, dia ni power mengusir nyamuk disebabkan aroma pada bunga ini mengandungi linalool dan linalyl asetat yang tak disukai oleh nyamuk. 

Apa yang paling best dalam MMG pun ada kandungan lavender EO.  So, sebelum korang tido jangan lupa sapu MMG dekat betis dengan tapak kaki atau kat mana-mana je yang korang suka. 

InshaAllah tido korang lebih lena, nyamuk pun segan nak terbang dekat korang.  

Dah cuba MMG?  Klik SINI untuk pertanyaan dan pembelian.