Sharing Is Caring : DOA TAUBAT.

By Cikla Shahril - December 28, 2013

SHARING IS CARING : DOA TAUBAT. Cikla harap semuanya ceria dan sihat. Bersyukurlah kerana kita masih lagi diberi nafas untuk melihat alam ciptaan Allah ini. Hmmm, today is Saturday. Kejap je dah nak abis tahun kan? Subahanallah, cepatnya masa berlalu. Tanpa kita sedar. Entri kali ni cikla nak share doa taubat. Doa ni boleh jugak dibuat sebagai zikir. Sambil-sambil masak, sambil-sambil buat kerja rumah boleh la amalkan. Jom kita baca sama-sama.

Sharing Is Caring : DOA TAUBAT.

Sharing Is Caring : DOA TAUBAT.
Sharing Is Caring : DOA TAUBAT..

"Ilaa hilaastu lil Firdausi ahla

Walaa aqwaa alaa Naaril Jahiimi.

Allah fahablii taubatan waghfir dzunuubii

Fainnaka Ghafirun dzambil adziimi

Tuhanku aku tidak layak untuk syurga Mu

Tetapi aku tidak pula sanggup menanggung seksa nerakaMu

Dari itu kurniakanlah ampunan kepadaku

Ampunkanlah dosaku,sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar..."

So, macam mana? Mesti ada yang dah tahu dan dah hafal pun doa ni kan? Kita disarankan sentiasa memohom keampunan Allah, sebab sebagai manusia biasa kita tak lepas dari buat silap. Kita manusia tak sempurna dan sentiasa berbuat dosa, tanpa kita sedar. 

Tak salah jika kita selalu mengamalkannya. Waallahualam...… 

  • Share:

You Might Also Like

0 Orang yang komen.