Advertisement

Selamat berpuasa semua.

SELAMAT  BERPUASA SEMUA. Apa khabar semua. Lamanya tak mencoret kan sini. Rindu pulak. Hihi. Alhamdullilah, hari ni dah masuk 5 hari kita berpuasa. Kejap je masa berjalan kan. Apa pun moga kita dapat menjalankan ibadah puasa dengan sempurna dan diterima olehNya. 

Tahun ni masuk tahun keempat cikla berpuasa sebagai seorang pesakit tiroid. Alhamdullilah, terima kasih Allah sebab Kau berikan aku kesempatan ini. Keadaan cikla macam biasa jer, setakat lima hari ini masih ok. Cuma rutin makan ubat kena awalkan sikit dari biasa. Nak dapatkan 2 jam sebelum makan tu cikla ambil ubat pukul 3 pagi. Nanti pukul 5 baru makan sahur.

Puasa tahun ni rasanya ok sikitlah dari tahun lepas kan. Iyelah, tahun lepas kita berpuasa dalam keadaan pandemik covid19 yang mengganas dan terpaksa PKP. Takde bazaar, takde berbuka puasa kat luar. Gitulah. 

Moga tahun ni dapatlah kita jalani ibadah puasa dengan tenang ya. Papepun, jaga diri sebab kes covid19 belum berakhir lagi. 

Take care ya, and Salam Ramadan Kareem buat semua. 

Post a Comment

1 Comments