Peace!

By Cikla Shahril - March 30, 2013

Salam untuk semua. Terlebih dahulu terima kasih daun keladi pada yang sudi membaca blog ini. Emmm, bercakap pasal keamanan, peace no war semua orang nakkan negaranya aman damai dan makmur sejahtera. 

Tapi, kebelakangan ini kita dengar macam-macam pergolakan. Yang paling menyedihkan adalah kes pencerobohan di Lahad Datu. Negara kita yang tercinta ini dulunya aman damai sudah tercalit sedikit " kekotoran".

Perjuangan para perajurit negara kita yang sanggup berkorban jiwa dan raga demi negara ini amatlah kita sanjungi. Keberanian mereka amat kita kagumi. Terima kasih pahlawan negara. Jasamu tetap dikenang sehingga bila-bila. 

Kalau sebelum ini kita hanya membaca, melihat, dan mendengar negara-negara lain yang bergolak, tidak aman, malah berperang sana sini. Dan sekarang ini, negara kita tercinta ini mengalaminya.

Peace!
Peace! Kredit Google. 

Walaupun tidak  seteruk negara lain pergolakannya tapi kita mestilah sentiasa berwaspada dan dan menghapuskan semua penceroboh even pengganas sekalipun agar keamanan negara kita dapat dikembalikan. I proud to be MALAYSIAN! 

  • Share:

You Might Also Like

2 Comments

  1. Semoga Allah sentiasa melindungi hamba2nya yg teraniaya!

    ReplyDelete
  2. Peace no war...

    ReplyDelete