Advertisement

Hati tak tenang? Kenapa agaknya ye.

HATI TAK TENANG? KENAPA AGAKNYA YE. Ada orang, dia dah ada semuanya. Duit banyak, keperluan hidup cukup, malah berlebih-lebih lagi. Tapi, hati dia masih tak tenang. Rasa macam ada je yang kurang. Kenapa agaknya ye? Pendapat cikla, ada beberapa hal dan 'sesuatu' yang mungkin kita terlepas pandang, dan menganggap ia hal remeh padahal benda tersangatlah pentingnya. 

Pertama, tak menjaga solat. Sibuk macam manapun, kewajipan yang satu ni mestilah dibuat sebab ia adalah rahsia kepada ketenangan hidup. Sudahlah solat tak jaga, Al-Quran pulak lagilah jarang teramat membacanya. Hurmm. 

Lagi satu, rahsia yang bukan lagi rahsia kepada rezeki yang murah adalah menjaga sebaiknya 'kunci syurga' yang diamanahkan pada kita. Kunci syurga tu ibu bapak kitalah. Hormat, ingat dan amik berat pasal mereka. Last, kurang beristighfar. Kita semua adalah pendosa gaiss. So, memang sangat digalakkan untuk kita sentiasa membasahkan lidah kita dengan istighfar, mudah-mudahan segala dosa kita diampunkan olehNya. Moga kita istiqamah berubah menjadi lebih baik. Aamin. 

Sampai bila nak berada di takuk lama? Just my two cents.

Post a Comment

1 Comments