'santai tapi sampai'

Siapa sangka, jus tembikai bukan saja sedap, tapi juga boleh buat kita rasa macam supermodel sepanjang hari! Kalau korang tengah cari minum...

Khasiat jus tembikai: Rahsia awet muda dan ceria sepanjang hari!

Siapa sangka, jus tembikai bukan saja sedap, tapi juga boleh buat kita rasa macam supermodel sepanjang hari! Kalau korang tengah cari minuman yang bukan saja menyegarkan tekak, tapi juga membantu korang untuk kekal awet muda dan bertenaga, jus tembikai adalah jawapannya. Mari kita lihat beberapa khasiat yang buat jus tembikai ni jadi pilihan ramai.

Khasiat jus tembikai: Rahsia awet muda dan ceria sepanjang hari!

Kaya dengan vitamin C – Bye-bye kulit kusam!
Nak kulit glowing tanpa perlu guna highlighter? Jus tembikai penuh dengan Vitamin C yang boleh bantu kulit korang kekal cerah dan bebas dari masalah jerawat. Siap boleh feeling bak mak datin, kulit gebu je memanjang.

Melembapkan kulit – Tak payah minum air banyak dah!
Tembikai ni 90% air, jadi kalau malas nak minum air kosong, jus tembikai boleh jadi penyelamat. Boleh minum sambil fefeling macam tengah cuti di tepi pantai. Awas, jangan sampai termenung jauh sangat!

Antioksidan semulajadi – Kuatkan pertahanan badan.
Badan korang pun perlukan pertahanan macam hero dalam drama. Jus tembikai ada lycopene, antioksidan yang bantu melawan radikal bebas. Kiranya, jus ni boleh jadi sidekick korang dalam melawan pelbagai penyakit.

Tenaga cepat dan mudah – Nak jogging pun boleh!
Jus tembikai kaya dengan elektrolit, jadi kalau korang rasa letih lepas bersenam atau bekerja, minum je segelas jus ni. Dalam sekelip mata, tenaga pun datang balik. Siap boleh sambung jogging sambil senyum lebar!

Menjaga kesihatan jantung – Biar berdegup kencang, tapi jangan over!
Nak jantung sihat? Jus tembikai boleh bantu kurangkan tekanan darah dan menjaga kesihatan jantung. Tapi awas, jangan minum sampai jantung berdegup kencang sebab terlalu excited!

Jadi, apa lagi alasan untuk tak minum jus tembikai? Selain menyegarkan, jus ni juga bantu korang kekal sihat dan ceria. Minumlah dengan penuh gaya dan jangan lupa aura positif itu penting, tau!

0 comments: