Malam Zulaikha, peminat cerita seram wajib tengok drama ni.

By Cikla Shahril - June 14, 2023

Drama Bunga, Aku Tunggu dah lama habis. Korang puas hati tak dengan endingnya? Haha. Okey, bukan nak cite pasal drama yang dah habis tu, cikla nak share satu lagi drama yang cikla rasa korang kena tengok, terutama para peminat cerita seram. Cikla pun follow gak citer ni and pada cikla jalan ceritanya memang menarik pastu pelakonnya pun hebat hebat belaka. 

Drama Malam Zulaikha ni ada 15 episod semuanya, terbitan Tanah Beris Film Production kat slot Samarinda TV3. Diarahkan oleh Shuhaimi Lua, skrip pulak oleh Syed Mohamad Taufik Syed Abdul Jalil. 

Para pelakon drama  ni semua mantap mantap belaka gabungan pelakon lama dan baru. Apa yang menarik hero heroin drama ni tak lain tak bukan pasangan suami isteri fofular Adam Lee dan Sweet Qismina. Pelakon lain yang tak kurang hebatnya seperti Fiza Thomas, Amyza Aznan, Vanidah Imran dan ramai lagilah. 

Malam Zulaikha, peminat cerita seram wajib tengok drama ni.
Malam Zulaikha, peminat cerita seram wajib tengok drama ni. 

Okey lah, secara ringkasnya Malam Zulaikha ni mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Zulaikha lakonan Sweet Qismina yang berubah disebabkan 'pendamping' akibat dari perjanjian yang dibuat oleh ibu, Suria lakonan Amyza Aznan. Awalnya, Zulaikha selalu mengalami gangguan mistik. Banyak hal aneh dan misteri terjadi dan hal ni menjadikan Zulaikha seorang yang suka menyendiri. Akhirnya, dia telah pulang ke kampung untuk merungkai misteri 'pendamping' itu dan mencari segala jawapan kepada gangguan yang selalu dialaminya. 

Izmir lakonan Adam Lee, teman rapat Zulaikha yang telah mengetahui keadaan Zulaikha bertekad untuk membantu. Dia telah membawa Zulaikha berjumpa dengan bapanya, Tuan Rahim lakonan Rahim Jailani yang merupakan seorang pakar dalam ilmu perubatan Islam. Zulaikha dikatakan didampingi saka. Dia dinasihatkan untuk balik ke kampung untuk membongkar apakah kebenaran disebalik saka yang selalu mengganggunya. Namun, ia tidaklah semudah yang disangka. Pembongkaran menjadi lebih sukar bila ibu Zulaikha meninggal dunia secara misteri. 

Apa kaitan pulak Engku Salbiah lakonan Ku Faridah dengan kejadian yang menimpa Zulaikha? Perghhh, makin hari bertambah suspen citer ni. Apa yang pasti, setiap episod mesti ada 'sesuatu' yang merenggut perasaan ingin tau penonton. Ahh gitu. Hihi. Panjang lagi kisahnya. So, kalau nak tau apa kesudahannya kenalah tengok sampai akhir episod. 

Bagi cikla apa yang penting pengajaran yang kita boleh amik dari drama ni. Jangan bergantung harap dan meminta pertolongan selain dari Allah. Syaitan dan jin ni kerja dorang suka menyesatkan manusia. Mereka yang mudah termakan janji rayu je akan terjebak dengan pujuk rayuan syaitan laknatullah. 

Okey la, jangan lupa tengok tau. Babai. 

Kredit info SINI

  • Share:

You Might Also Like

2 Comments

  1. Lama betul tak tengok tv saluran perdana ni. Tak sempat, kalau sempat pun buka youtube atau netflix. tu pun layan cerita tak pernah nak habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama jugak. kdg kalau tak dan nak follow, tgk balik kat tv box

      Delete