Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!

By Cikla Shahril - December 25, 2016

Zaman sekarang ni tak dinafikan memang banyak lambakan produk produk kesihatan di pasaran. Cuma nak cari yang mana satu serasi dengan diri kita je lah kan. Mungkin sesuatu produk tu sesuai dengan orang lain, tapi tidak pada diri kita. Betul? So, cikla nak share satu minuman kesihatan yang mungkin ada yang dah tahu. Honestly, ini pertama kali cikla tau pasal Ostania Mangosteen Amrita (OMA) ni.

Ia merupakan salah satu produk terbaik dan terlaris keluaran Furley BIOEXTRACTS, sebuah syarikat yang turut mengeluarkan produk FemMist SPRAY (Klik SINI untuk baca review mengenainya) dan SPRAY8 (Klik SINI untuk baca review mengenainya). Cerita pasal syarikat ni pun cikla ada cerita dalam 2 entri tersebut. Oklah, apa kata jom kita baca apa yang menarik pasal OMA ni.

Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!
Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!

Kalau dah namanya Ostania Mangosteen Amrita atau OMA, dah tentu ia dihasilkan dari buah manggis. Kalau korang nak tau, ia diformulasikan dari keseluruhan buah manggis termasuk puri dan kulitnya sekali tau. Ia menjadikan OMA kaya dengan Xanthones. OMA jugak bertindak sebagai antioksidan dan ia menjadi lebih baik dengan adanya campuran dari ekstrak epal, roselle, acai beri, anggur dan buah delima. Memang bagus OMA ni. Ohsem!

Sebenarnya, banyak kelebihan OMA ni yang korang tak tau. Nak tau tak apa kelebihannya? Ini diaaaa;

  • Mampu mengembalikan tenaga dan menghilangkan dahaga walaupun hanya dengan satu cawan kecil, sekaligus ia bertindak dalam pemuliharaan kesihatan kita.
  • Dapat membantu pergerakan dan kelancaran sistem penghadaman korang sekaligus mampu kurangkan berat badan. *Wah, ni dapat bagi idea nak kuruskan badan ni.
  • Kaya dengan anti-oksidan dan membantu dalam meneutralkan radikal radikal bebas dalam badan, sebab ia bertindak sebagai anti-kanser dan anti-inflamasi.
  • Membantu sistem pencernaan korang sebab dengan adanya vitamin C, di samping ia dapat meningkatkan sistem imun badan korang.
  • Mempunyai kelebihan dari segi bertindak sebagai anti-bakteria dan anti-fungi supaya dapat melawan penyakit yang disebabkan jangkitan kuman, fungi dan yis.
  • Ada kajian mengatakan, Xanthones (sejenis anti-oksidan yang lebih berkesan dan bagus daripada vitamin C dan E) yang mana ia mempunyai kesan yang tersangatlah baik terutama untuk organ dalaman korang yang disebabkan oleh keupayaannya sebagai anti-oksidan yang tinggi (ramai doktor menggelarkan Xanthones sebagai SUPER ANTIOXCIDANTS). Kalau korang nak tau, buah manggis merupakan buah yang mengandungi kadar Xanthones yang tinggi lebih lebih lagi pada kulitnya. Wow!

Vaavaavaa, banyaknya kebaikan OMA ni untuk kita kan? So, tak rugi pun kalau korang jadikan OMA ni sebagai sebahagian dari diet seharian korang.

Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!
Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!

Selain tu, OMA juga mengandungi nilai ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capasity) anti-oksidan iaitu sebanyak 14186.98 di dalamnya. Kalau korang nak tau, semakin tinggi nilai ORAC, semakin tinggi kandungan anti-oksidannya dan kebolehan ia meneutralkan radikal bebas jugak tinggi. *Dah masuk ilmu sains pulak, hihi? 

Ia juga tidak mempunyai gula tambahan (manis semulajadi), sebab rasa manis tu datangnya dari buah yang terkandung di dalamnya, di samping ia jugak tidak mengandungi pewarna tambahan. Pengguna yang beragama Islam pulak tak perlu risau, sebab ia sememangnya selamat dan halal. So, don't worry. 

Nak serve OMA ni pun senang, just pilih sama ada nak minum terus (30mL) atau campur dengan air (kadar 1:1). Kalau dah bukak botolnya, kena simpan dalam peti sejuk. Dan yang paling best, OMA sangat sedap bila diminum sejuk. Freshhhh gitu. Hihi. Jangka hayat OMA pulak adalah selama 24 bulan dari tarikh ia dihasilkan dan satu botol OMA mengandungi 500 mL.

Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!
Kekal bertenaga dengan Ostania Mangosteen Amrita!

Cikla dah rasa OMA ni, rasanya masam-masam manis. Kalau korang tak nak pekat sangat, better tambah air, sebab teksturnya agak likat. Tapi, memang sedap! Kalau korang nak rasa, apa lagi jom terjah;

Laman web; www.furleybio.com
Online atau App Store; https://store.furleybio.com/

Dan, kalau korang nak tau more about this product dan product lain, terjah je sini;

Facebook : SINI.
Instagram : SINI.
Twitter : SINI.

Jangan lupa grab satu ye, demi kesihatan kita. Kalau korang nak beli, nah cikla belanja kopun RM10 untuk pembelian yang pertama. Just masukkan kod FBIO-DVQok. Klik je kat SINI. Happy shopping.

  • Share:

You Might Also Like

10 Comments

  1. anda di tag !

    http://thezafirahnazri.blogspot.my/2016/11/giveaway-by-ceriteraibublogspotcom.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks tag cikla... inshaAllah cikla join...

      Delete
  2. rs manggis pun ada jugak..

    ReplyDelete
  3. menarik..rasa cam nak beli jek

    ReplyDelete