Tip fesyen untuk wanita rendah dan berisi nampak lebih langsing!

By Cikla Shahril - July 10, 2018

Cikla faham, bukan semua wanita dianugerahkan tubuh badan yang solid molid, tinggi dan langsing macam  miss World tu. So, bagi mereka yang mempunyai susuk badan sebegini, janganlah merendah diri sangat ye. Setiap orang pasti mempunyai keistimewaan mereka masing-masing yang kadang-jarang kita sendiri tak perasan ada pada kita. Betul tak?

Walaupun mereka yang berisi ini agak suka untuk mencari pakaian, tapi apa yang korang kena ingat walau apa pun bentuk badan korang, korang boleh je tampil bergaya asalkan korang tau memilih dan menggayakan fesyen yang sesuai dengan korang. Bak kata orang putih, kena pandai mix and match! Haaa, gitu. 

Khas untuk mereka yang ‘comel’, cikla nak share dengan korang beberapa tip yang mungkin korang boleh praktikkan dalam korang menggayakan sesuai fesyen itu. Jangan pulak nanti orang pandang ‘senget’ pulak ye!

  1. Pilih baju atau blouse yang mempunyai kolar atau leher berpotongan V.
  2. Jika korang menggayakan baju atau blouse dengan seluar panjang, apa kata korang masukkan baju ke dalam seluar supaya ia akan menjadikan kaki korang nampak lebih panjang dan ia sekaligus memberi kesan badan yang lebih tinggi.
  3. Pilih saiz pakaian yang sesuai dengan badan sebab kalau pakaian yang dipilih longgar sangat, ia akan menjadikan badan korang nampak lebih besar dari saiz asal. Kalau orang kurus boleh kot pakai baju besar untuk nampak lebih berisi.
  4. Kalau korang nak pakai baju yang bercorak atau bermotif, pilih corak bergaris menegak. Ini kerana, kalau korang memilih baju yang mempunyai corak besar atau garis melintang ia akan membuatkan korang nampak lebih lebar dan semakin rendah.
  5. Mereka yang berisi kadang-kadang takut nak menggayakan skirt. So, lepas ni jangan risau lagi. Korang boleh je nak pakai skirt tapi apa yang korang kena ingat korang jangan memakai skirt yang terlalu labuh sehingga melepasi lutut atau sampai betis sebab ia akan membuatkan badan seperti terpotong. Kesannya, korang akan nampak lebih rendah. Tip ni sesuai untuk mereka yang free hair lah ye. Tak kan yang bertudung nak pakai skirt pendek kot. Hihi.
  6. Jangan lupa pakai heels.

Antara tip lain adalah :

  1. Pakai pakaian gelap untuk kesan lebih langsing dan ramping. 
  2. Untuk mereka yang memilih dada yang besar, korang sesuai menggayakan baju tanpa lengan atau berkolar tinggi. Perfecto! Tips untuk free hair jugak ni.
  3. Korang yang mempunyai leher yang jinjang memang beruntung sangat mehhh, sebab bentuk leher macam ni sangat sesuai menggayakan baju berkolar tinggi. 
  4. Kalau leher korang sedikit pendek, serlahkan gaya korang dengan memakai rantai atau kalung  untuk nampak lebih wow!

Kredit Ruangan 1klasifields Harian Metro.

  • Share:

You Might Also Like

8 Comments

  1. Segan nak masukkan baju dalam seluar sebab peha kita gemok huhu

    ReplyDelete
  2. memang tak lah nak tayang peha sebab peha gedabak kalah bucket kfc

    ReplyDelete
  3. tq for sharing.
    yg penting, tutup aurat :)

    ReplyDelete
  4. Bagus tips nie kak.. patutlah bila pakai baju besar nampak lgi besar hahaha.. tp sy suka baju yg labuh.. biarlah nampak gemuk huhu

    ReplyDelete
  5. 1)pakaian yang gelap
    2)elakkan memakai baju yang mempuyai taris-taris melintang
    3)saiz baju yang sesuai dengan badan..jangan tertalu besar dan panjang :)


    sistersstore,
    www.sistersjumpsuit.com

    ReplyDelete
  6. hi dear..klu bertudung mcmn plak?sy rendah..bdn L pit small XL..dn dada besar 🥺

    ReplyDelete